Menu Zavřít

Praha investuje do dopravní infrastruktury asi dvě miliardy, o miliardu méně než letos

28. 12. 2016
Autor: E15

Praha bude v příštím roce investovat do dopravní infrastruktury asi dvě miliardy korun. Peníze půjdou do oprav tramvajových tratí, stanic metra i komunikací. Opravy jsou naplánovány například na Palmovce nebo ve stanicích metra v Jinonicích a Dejvicích. Uvedli to dopravní ředitel dopravního podniku (DPP) Jan Šurovský a náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). V letošním roce investovala Praha do dopravní infrastruktury asi tři miliardy korun.

Stavební povolení má podnik například na opravy v okolí Palmovky, tedy v ulici Na Žertvách, na Balabence nebo v Zenklově ulici. V létě by měla rovněž začít oprava vjezdu do vozovny v Kobylisích. V metru již podnik zahájil opravy ve stanici trasy B Jinonice, do které zatéká voda. Momentálně opravuje zázemí, od ledna do srpna se stanicí bude pouze projíždět.

Vzniknout mají rovněž další bezbariérové vstupy do metra. Podle Šurovského je v tuto chvíli nejlépe připravena stavba ve stanici Palmovka, kde bude šikmý výtah a dosud nákladní výtah bude uzpůsoben pro jízdu cestujících. Na Opatově chystá dopravní podnik opravu stropní desky. Na Karlově náměstí bude rovněž řešit bezbariérový přístup.

Praha plánuje výstavbu tramvajové trati z Barrandova přes Holyni ke Slivenci. Tady město vykupuje pozemky. Výkup pozemků Praha řeší i na plánované tramvajové trase z Modřan do Libuše. Pokračují práce na výstavbě trati z Podbaby do Suchdola, kde by u konečné mělo být i záchytné parkoviště.

Praha vydala letos v rámci oprav a investic do dopravní infrastruktury přes tři miliardy korun. Z toho bylo prostřednictvím Technické správy komunikací (TSK) přes 700 milionů korun investičních výdajů. Další peníze šly na běžnou údržbu. Město investovalo mimo jiné do oprav silnic, mostů, cyklostezek i stanic metra.

FIN25

Městu hrozí redukce tramvajových spojů

Praze a dopravnímu podniku ale zároveň hrozí to, že budou muset redukovat počet tramvajových spojů. Důvodem jsou nová hygienická pravidla pro výpočet hlukových limitů. Týká se to tratí, které budou opravovány nebo už byly opraveny, ale neprošly ještě kolaudací. Omezení tramvají by se mohlo dotknout spojů jezdících od deseti hodin večer do šesti hodin ráno.

Problémy by mohly být například v Bělehradské ulici, která byla před časem rekonstruována. Po změnách letos v srpnu tudy jezdí nová tramvajová linka. Pokud bude muset město dodržovat platné limity, linka bude muset být zrušena. Celkem by to na území Prahy mohlo znamenat odebrání až 73 spojů.

Dále čtěte:

Rok 2017: Největší položkou v investicích Prahy bude dostavba čistírny

Hlavní město bude ladit podobu stanic metra D


  • Našli jste v článku chybu?