Menu Zavřít

Praha plánuje přestavbu tramvají T3, mají začít svážet odpadky

30. 5. 2017
Autor: Archiv

Pražský komunální odpad by mohly začít svážet tramvaje. Technologická firma Huawei a pražský dopravní podnik chystají společný projekt, který by to umožnil. Zástupci společnosti Huawei, Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP), Pražských služeb a ČVUT už podepsali společné memorandum o spolupráci. Nákladní tramvaje by s odpadem mohly začít jezdit zhruba v roce 2020.

V rámci projektu Prague City Cargo firmy vyvinou technické prvky, které umožní transport směsného komunálního odpadu prostřednictvím městské kolejové dopravy. Dalším cílem je vývoj speciálního kontejneru pro dočasné uchovávání odpadu určeného pro svoz nákladními auty, tramvajemi i vlaky.

Účastníci projektu budou řešit možnost přestavby tramvaje T3, která má potřebnou nosnost pro převoz kontejnerů, dále vývoj, návrh a design plnicích stanic kontejnerů, možnosti automatizovaných skladišť odpadu, systém pro překládání kontejnerů z automobilů na kolejová vozidla a dobudování drážní infrastruktury.

Prague City Cargo má ulehčit předimenzované dopravě v metropoli, která je zatížená exhalacemi při konvenčním transportu popelářskými vozy a zároveň využít kvalitní tramvajovou síť.


Přečtěte si o nových tramvajových trasách:

Tramvaje povedou na Slivenec, Libuš i Háje. Město chystá projekty za miliardy

Tramvaj na pražském Trojském mostě


„V současné době při krátkodobém nedostatku kapacity pro zpracování se komunální odpad vozí na skládku, což je nešetrné k životnímu prostředí. Toto řešení navíc nebude po zákazu skládkování netříděného odpadu po roce 2024 možné,“ uvedl ředitel rozvoje Pražských služeb Karel Šašek. Projekt podle něj mimo jiné souvisí se zvažovanou expanzí Pražských služeb do středočeského regionu.

MM25_AI

Podle vedoucího Ústavu konstruování a částí strojů ČVUT Vojtěcha Dynybyla v současnosti existuje zmenšený 3D model nákladní tramvaje T3 a projekt čeká zhruba roční vývojové fáze.

Tramvaje svážely v Praze odpad již za první světové války a po vzniku samostatného Československa. V současnosti vedle klasických přepravních tramvají jezdí jen mazací tramvaj.

Dále čtěte:

Náměstek Dolínek: Sníme hezký sen o funkčním metru pro Pražany

Dopravní podnik chce na Zahradním městě novou tramvajovou smyčku


  • Našli jste v článku chybu?