Podle nového výzkumného programu divize Economist Intelligence Unit (EIU – informační divize časopisu The Economist) s názvem Globe Shopper City Index – Europe sponzorovaného společností Global Blue, odborníky v oblasti mezinárodního nakupování a utrácení, je Praha jedním z deseti nejnavštěvovanějších evropských měst z hlediska nákupní turistiky a utrácení.
Foto: Profimedia.cz
Praha výrazně předčila ostatní města v kategorii zaměřené na praktičnost. V průměrné délce otevírací doby obchodů ve městě byla první. Nejhoršího výsledku naopak Praha dosáhla
v kategorii dostupnosti, kdy hodnocení negativně ovlivnilo kolísání české koruny vůči hlavním mezinárodním měnám.
Index Globe Shopper City Index – Europe divize EIU měří atraktivitu 33 hlavních evropských měst z hlediska mezinárodní nákupní turistiky. Hodnocení jednotlivých měst vychází
z 36 kritérií rozčleněných do pěti kategorií: obchody, dostupnost, praktičnost, hotely a doprava, kultura a klima.
„Program Globe Shopper City Index – Europe je výrazným pokrokem ve strategii společnosti Global Blue směrem ke značce představující vše, co souvisí s mezinárodním nakupováním
a globálním utrácením,“ řekl Per Setterberg, CEO společnosti Global Blue. „Tento index pomůže obchodníkům a značkovým prodejcům činit lepší obchodní rozhodnutí a online podoba tohoto indexu umožní cestovatelům objevit ideální město pro nákup podle jejich představ.“
Globální produktový ředitel divize EIU pan Alasdair Ross řekl: „Index Globe Shopper City Index – Europe představuje ta nejlepší evropská města, ve kterých lze nejlépe zúročit pověst, kterou starý kontinent má mezi mezinárodními spotřebiteli. Z indexu plyne, že ideálem mezinárodní nákupní turistiky je rovnováha mezi praktičností, dostupností a cenou.“
Celkové výsledky indexu Globe Shopper City Index – Europe
Níže jsou uvedeny celkové výsledky pro 33 měst. Úplné seznamy všech pěti kategorií jsou k dispozici na webu www.globeshopperindex.eiu.com//.
Celkové hodnocení 0–100, kde 100 = nejlepší nákupní prostředí.
|Celkové hodnocení|||||||||||
|1|Londýn|67,3| |12|Vídeň|59,1| |23|Bratislava|52,3|
|=2|Madrid|67,1| ::: |13|Istanbul|58,4| ::: |=24|Sofie|52,2|
|=2|Barcelona|67,1| ::: |14|Dublin|57,6| ::: |=24|Bukurešť|52,2|
|4|Paříž|65,5| ::: |15|Brusel|56,8| ::: |26|Edinburgh|51,5|
|5|Řím|62,9| ::: |16|Atény|56,2| ::: |27|Kyjev|51,4|
|6|Berlín|62,3| ::: |17|Mnichov|55,5| ::: |28|Varšava|50,9|
|7|Lisabon|61,6| ::: |18|Kodaň|54,1| ::: |29|Petrohrad|49,1|
|8|Amsterdam|61,3| ::: |19|Moskva|53,9| ::: |30|Helsinky|48,2|
|9|Praha|59,7| ::: |=20|Stockholm|53,4| ::: |31|Bělehrad|43,6|
|10|Budapešť|59,6| ::: |=20|Hamburk|53,4| ::: |32|Oslo|43,1|
|11|Milán|59,3| ::: |22|Lyon|53,3| ::: |33|Ženeva|41|
Objevte své ideální nákupní město online
Ode dneška budou mít nakupující po celém světě možnost objevit své ideální město pro nákupy podle svých osobních kritérií. Stačí se podívat do indexu Globe Shopper City Index na webu globeshopperindex.eiu.com. Ať už jsou Explorers (rádi objevují), Perfect Planners (upřednostňují perfektně zorganizovaný nákup) nebo snad Cool Hunters (milují ochutnávku nových trendů), index Globe Shopper City Index je nasměruje na to správné místo. Navíc mohou nabyté informace sdílet s přáteli a rodinou v síti Facebook a Twitter