Menu Zavřít

Praha udělá Metropolitnímu plánu reklamu. Do výstavby v metropoli chce vtáhnout veřejnost

14. 8. 2017
Autor: IPR Praha

Praha zamýšlí spustit od září kampaň propagující nový Metropolitní plán, podle kterého se má po jeho schválení řídit od roku 2023 veškerá výstavba v hlavním městě. Cílem kampaně je vysvětlit veřejnosti podobu plánu a jeho cíle. Vyplývá to z dokumentu, který mají v úterý projednat pražští radní. V případě, že kampaň schválí, bude mít několik fází a potrvá až do března příštího roku.

Cena kampaně v materiálu uvedena není. Metropolitní plán připravuje Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR Praha).

Územní plán určuje, kde se stavět smí a kde zůstanou veřejné plochy nebo zeleň. Metropolitní plán by měl přinést také výškovou regulaci staveb nebo zastavit rozšiřování Prahy na volné pozemky v jejím okolí. Hlavní město jej původně mělo mít do roku 2020, termín ale nestihne.


Kdy bude plán hotový? Čtěte:

Návrh metropolitního plánu bude hotový do září. Projednávat se má v roce 2018

 Praha, Holešovice


Kampaň se sloganem „Žijeme přítomností, myslíme na budoucnost“ má za cíl zlepšit mediální obraz plánu a jeho vnímání veřejností nebo vysvětlit jeho jednotlivé části a cíle. Konkrétně má cílit na obyvatele starší 30 let se středoškolským a vysokoškolským vzděláním a rodiny s dětmi, které se chtějí aktivně zapojit do rozvoje města. „Kampaň je koncipována tak, aby v definované cílové skupině vyvolala zájem seznámit se s novým územním plánem a představila možnost, jak se do tvorby budoucí podoby okolí, kde žije či působí, zapojit,“ píše se v dokumentu.

Uskutečnit se má ve třech fázích. První má být letos od září do listopadu a bude informačně-osvětová. Seznámí tedy veřejnost s plánem. V druhé části, od prosince 2017 do ledna 2018, chce město naučit lidi, jak s plánem pracovat a jak v něm číst. Poslední, která se uskuteční od února do března 2018, má být návodem, jak zasílat k plánu připomínky.


Přečtěte si rozhovor se šéfem IPR Praha:

Ondřej Boháč: Čeká nás hodně kávy a přesčasů, ale metropolitní plán zvládneme

 Novým šéfem IPR se 13. prosince stal Ondřej Boháč.

MM25_AI


Jazyk kampaně se má vyhnout odborným termínům a používat jazyk srozumitelný laikům. Kampaň vytvoří IPR Praha a magistrát.

Praha chce pro kampaň využít zejména reklamní plochy, které patří hlavnímu městu, a rovněž již předplacené reklamní plochy v médiích. Prezentována bude také prostřednictvím internetových médií a sociálních sítí nebo workshopů. Na to má navázat postupně přikupování reklamního prostoru, za který město zaplatí až dva miliony korun.

Dále čtěte:

Úleva pro Prahu a Brno. Poslanci posunuli platnost územních plánů do roku 2022

Musíme v Praze zprovoznit brownfieldy, říká primátorka Krnáčová


  • Našli jste v článku chybu?