Turnaj v Karlových Varech proběhl 14. června
Ono se to opravdu nezdá, ale léta běží. Již pátý ročník Mercedes Cupu opět svolal dohromady všechny vážené klienty a milovníky nejen této značky vozidel, ale hlavně vyznavače golfu. Doprovodný program pro nehrající hosty zaručoval spolu s „velkým“ turnajem, že nikdo z téměř dvou stovek hostí se nebude v sobotu 14. června 2003 na hřišti v Karlových Varech nudit. Nadcházející filmový festival byl avizován přítomností Jiřího Bartošky a Marka Ebena, sportovní duch akce pak vystihovali nejlépe zlatí z Nagana: kapitán Vladimír Růžička a trenér Ivan Hlinka.
Představení dvou ještě horkých novinek německé automobilky bylo součástí programu. Mercedes Smart Roadster určitě zaujal. A dost možná, že jím spíš byla nadšena dámská část. Ale prim zcela bezesporu hrál Mercedes-Benz CLK Cabrio. Jestliže se tato verze úspěšné limuzíny prodloužila o pár centimetrů, pak Karlovarské hřiště žádnou změnu v tomto ohledu proti letům minulým nepřineslo. Skládací střecha CLKáčka je sice hezká věc, ale v počasí, ve kterém se v sobotu hrálo, byla její sklopená poloha tou nejpřijatelnější. Dešťový senzor zůstal ke spokojenosti všech zúčastněných rovněž nevyužit. Tempomat měli zřejmě všichni hrající namontován, protože se celé pole dalo plynule do pohybu a stejně plynule také turnaj dokončilo. A to prosím i bez navigačního systému a bez přisvícení. Třeba bi-xenonovými světlomety nového kabrioletu. Nejvíc všem hráčům chyběla na hřišti docela určitě a bez velkého uvažování nebo polemiky automatická inteligentní klimatizace Thermotronic se slunečním senzorem. Nejhorší to bylo s dostatkem prostoru. Tedy aspoň pro některé účastníky a účastnice turnaje. Zatímco Mercedes-Benz CLK Cabrio jej standardně nabízí dostatek, některým hráčům šíře drah hřiště v Karlových Varech zdaleka nestačila. A tak je bylo možno pozorovat, jak se noří do roughů a lesů, aby své poztrácené kulaté bílé miláčky co nejrychleji našli.
Závěrem lze zcela jednoznačně potvrdit několik věcí. Těmi zásadními jsou: turnaj se podařil a bude mít svého pokračovatele příští rok a hřiště ani zdaleka nebylo v tak nehratelném stavu, jak spousta lidí v poslední době tvrdila. Naopak lze poděkovat správě hřiště za to, že bylo dobře připraveno. Všichni zúčastnění se dobře bavili a jestli lze nějak charakterizovat závěrem turnaj pod dohledem třícípé hvězdy, pak snad poněkud odvážnější větou: „Byla to opravdu vydařená jízda“.
Nejlépe si s nástrahami hřiště v jednotlivých kategoriích turnaje Mercedes Cup 2003 poradili:
0,0-18,0 – společná kategorie - stableford:
1. Josef Hora - 43 bodů
2. Roman Lain - 40 bodů
3. Dagmar Štiková - 39 bodů
4. Mark Dalymore - 38 bodů
18,1-28,0 – společná kategorie – stableford:
1. Helmut Mink - 45 bodů
2. Zbyněk Kareš - 45 bodů
3. Ladislav Marek - 39 bodů
4. Milan Král - 37 bodů
28,1-36,0 – společná kategorie – stableford:
1. Renata Košťálová - 44 bodů
2. Karel Slepička - 41 bodů
3. Lukáš Jiran - 39 bodů
4. Miroslav Hanko - 37 bodů
Zelené karty – společná kategorie – stableford:
1. Basil Řehtáček
2. Vladimír Růžička junior
3. Petr Černý
4. Jiří Šlajz
LONGEST DRIVE (jamka č. 3): Kokoška, Štiková
NEAREST-TO-PIN (jamka č. 10): Mašek – 64 cm od jamky