Menu Zavřít

Pravidla pro srovnávací reklamu

26. 2. 2007
Autor: Euro.cz

Rád bych rozjel reklamní kampaň na novou službu. Místo obecných řečí a hesel bych ale rád vsadil na skutečně přesvědčivé argumenty. Hlavně chci ukázat, že díky naší službě konečně přichází alternativa k dosavadnímu poskytovateli. Slyšel jsem ale, že srovnávací reklama je zakázaná.

To skutečně nemůžu ukázat, že jsem levnější a výhodnější než konkurence?

Potěším vás: Srovnávací reklama už v České republice není zakázána. Kdo ji však chce použít, musí dodržet určitá pravidla.

Srovnávací je jakákoliv reklama, která výslovně nebo i nepřímo identifikuje „jiného soutěžitele“ anebo zboží nebo služby nabízené „jiným soutěžitelem“ (pojmy odkazující k hospodářské soutěži).

Taková reklama nesmí být klamavá a musí srovnávat jen zboží nebo služby uspokojující stejné potřeby nebo určené ke stejnému účelu. Dále musí objektivně srovnávat jen takové znaky daného zboží nebo služeb, které jsou pro ně podstatné, relevantní, ověřitelné a reprezentativní. Zpravidla musí jít o srovnání ve více znacích, mezi něž může patřit i cena. Jen výjimečně lze připustit srovnání v jediném znaku, splňuje-li takové srovnání v plné míře všechny uvedené podmínky.

Srovnání nesmí vést k vyvolání nebezpečí záměny na trhu mezi tím, jehož výrobky nebo služby reklama podporuje, a jiným soutěžitelem (nebo mezi jejich podniky, zbožím nebo službami, ochrannými známkami a podobnými znaky, které se pro jednoho nebo druhého z nich stala příznačnými).

bitcoin_skoleni

Dále nesmí nepravdivými údaji zlehčovat podnik, zboží nebo služby konkurence ani jeho ochranné známky či jiná zvláštní označení, která se stala pro něj příznačnými.

Podrobná pravidla uvádí paragraf § 50a obchodního zákoníku.

  • Našli jste v článku chybu?