Plzeňský Prazdroj ve finančním roce do 31. března dosáhl hrubého zisku 4,7 miliardy korun, což bylo meziročně o procento méně. Tržby největšího domácího pivovaru klesly o 2,5 procenta na 15,4 miliardy Kč.
Autor: Prazdroj.cz
„Trh ovlivnilo výrazné zvýšení spotřební daně a DPH letos v lednu i loňský růst nezaměstnanosti. Po několika letech růstu spotřeba na českém pivním trhu již druhý rok po sobě poklesla,“ uvedl generální ředitel Doug Brodman. Hospodářské výsledky podle něj odrážejí zaměření Prazdroje na rozvoj prémiového portfolia, zejména značky Pilsner Urquell, a zavedení Gambrinusu 11° Excelent do tohoto rostoucího segmentu.
Prazdroj prodal přes 10,5 milionu hektolitrů piva, o 1,9 procenta méně. Na domácím trhu uplatnil 7,55 milionu hektolitrů piva, zbývající část vyvezl do 56 zemí světa. Podnik v listopadu zdražil v průměru o jedno procento, od letošního ledna se do cen promítla zvýšená spotřební daň a DPH, a ceny tak vzrostly o 4,6 procenta, tedy o 60 haléřů až korunu na půllitru.