Hornbach
PRAHA (zdf) – Čtvrtý v Česku, ale v Evropě stý baumarket své sítě otevřel v pražských Řepích německý řetězec Hornbach. S 16,4 čtverečními metry prodejní plochy jde o největší firemní prodejnu v tuzemsku. Zákazníci si mohou vybírat ze šedesáti tisíc položek zboží, přičemž právě v Řepích koncern poprvé vyzkoušel svůj nový prodejní koncept – v zahradním centru otevřel obrovskou voliéru s exotickým ptactvem.
Prodejna vyrostla na pozemku o rozloze čtyřiceti tisíc čtverečních metrů za pouhých šest měsíců. Celkem do ní investoval Hornbach 708 milionů korun a generálním dodavatelem stavby byla společnost Skanska CZ. Zkušenosti s výstavbou nejnovějšího marketu podle šéfa představenstva mateřské firmy Hornbach Holding Albrechta Hornbacha vedly k rozhodnutí svěřit firmě také výstavbu některých prodejen v Německu.
V novém obchodě našlo práci 135 lidí, což je podle jednatele tuzemské pobočky Hornbach-Baumarkt CS Manfreda Maie o pětačtyřicet zaměstnanců víc, než kolik by potřebovala srovnatelná německá prodejna. „Češi jsou mnohem větší kutilové a vyžadují daleko více servis a poradenství,“ vysvětlil Mai. Tomáš Krásný z firmy Incoma Research, zabývající se výzkumem obchodní branže, se domnívá, že je to jasný důkaz, že český trh patří v Evropě k rozvinutějším, zatímco německý trh je prý „spartánský“ a dnes už zdaleka nenabízí služby, které lidé očekávají.
Čeští zákazníci přinášejí Hornbachu významné tržby. Zatímco čtyři tuzemské prodejny představují jen pětadvacetinu evropské sítě, na obratu se podílejí zhruba pětinou. Celý koncern v posledním obchodním roce utržil zhruba tři miliardy marek a stejnou sumu v korunách očekává zdejší pobočka za letošní rok.
V příštím roce otevře firma další dva baumarkety v Praze a po jedné prodejně v Plzni a Hradci Králové. I chystané prodejny zřejmě budou cenným zdrojem firemních příjmů. „I když obecně určitě jsou lokality, kde už je baumarketů příliš, Hornbach velmi citlivě vybírá místa s dostatečnou poptávkou,“ potvrzuje analytik Krásný.