Menu Zavřít

Pražské centrum služeb pro svetové tržiště V - Z7 n W V - V

17. 6. 2019
Autor: Euro.cz

Díky centralizaci nákupních procesů a zapojení do B2B tržiště Ariba Network dokážou firmy dosáhnout zásadních úspor

Hlavním úkolem zaměstnanců v oddělení nákupu vždy bylo docílit co nejnižších cen. To samozřejmě platí i nadále, nicméně dnes umějí vytvářet hodnotu i dalšími způsoby. Díky propojení s dodavateli mohou například efektivněji spolupracovat, inovovat a růst doslova v reálném čase.

Nemalých úspor dokážou firmy dosáhnout, pokud centralizují a automatizují své nákupní procesy. Petr Havelka, ředitel regionálního centra společnosti SAP Ariba, radí, že nejjednodušší cestou je zapojení do největšího celosvětového B2B tržiště Ariba Network. To je dvakrát větší než Amazon, Alibaba a eBay dohromady a umožňuje řídit nákupní proces, kontrolovat výdaje, stejně jako vytvářet zdravý dodavatelský řetězec. V pražských Nových Butovicích sídlí tým expertů, který s potřebnými kroky pomáhá.

Síť pro firemní obchodování

Síť Ariba Network používá přes 3,4 milionu společností, včetně tří čtvrtin z žebříčku Fortune 2000, z více než 190 zemí a ročně se zde zobchoduje více než 2,3 bilionu dolarů. Společnostem přináší benefit v podobě efektivního řízení nákupu a eliminace manuálního zpracování objednávek, faktur i dalších potřebných dokumentů.

Podporovány jsou různé druhy online aukcí, software umožňuje rozsáhlé simulace toho, nakolik určitá řešení vyhovují požadovaným kritériím nákupu.

„ V rámci sítě Ariba Network se mohou dodavatelé spojit se zákazníky a efektivně měnit stávající vztahy, automatizovat celý P2P proces, zjednodušit prodejní cykly a zlepšit řízení hotovosti,“ říká Petr Havelka. Lidé v oddělení nákupu podle něj pak dostávají větší prostor pro strategické rozhodování a mohou se soustředit na budování odolnosti dodavatelského řetězce, inovace v procesu řízení nebo ochranu reputace značky. Kupující také mohou snadno řídit rizika dodavatelského ekosystému, prosazovat požadavky na ekologické standardy a etiku v rámci celého dodavatelsko-odběratelského řetězce.

Mezi prokazatelné výhody zapojení do sítě Ariba Network zjištěné v rámci případových studiích patří například 30procentní růst obratu u stávajících obchodních partnerů a 35procentní růst nového byznysu, 75procentní zrychlení uzavření obchodu, 15procentní zvýšení zákaznické retence, 20procentní zrychlení plateb či 80procentní zvýšení přesnosti objednávek.

Jednoduchá procesní automatizace v centrálním nákupu podle Petra Havelky zahrnuje nejčastěji zadávání poptávky prostřednictvím stávajících systémů či kanálů, samotné stanovení poptávky nebo zpracování faktur: „Strojové učení nebo jiné metody umělé inteligence umožňují automatizovat i ty situace, které až dosud vyžadovaly lidský rozum. Umělá inteligence dokáže podporovat například řízení dodavatelského řetězce jako celku - analyzovat situaci na trhu, zohledňovat spolehlivost dodavatelů a navrhovat optimální smluvní podmínky, kdy systém dokonce doporučí, jaké požadovat slevy.“

42 národností v pražském centru

V pražském regionálním centru služeb zaměstnává SAP Ariba přes 300 lidí. Věnují se primárně zavádění cloudových řešení pro nové zákazníky a adaptacím pro potřeby stávajících uživatelů. Zajišťují také konzultační služby, připojování dodavatelů do Ariba Network a služby zákaznické podpory.

„V Nových Butovicích máme jedno z nejmodernějších pracovních prostředí v Praze i v Česku. Ale mnohem důležitější je atmosféra uvnitř firmy, máme skutečně mezinárodní prostředí, málokterá firma nabídne 42 národností na jednom místě. Uplatní se u nás absolventi, lidé s krátkou praxí i zkušení odborníci,“ přibližuje Petr Havelka. Firma podporuje mimopracovní a dobrovolnické aktivity, přirozenou součástí firemní kultury je diverzita.

SAP Ariba nabízí také spoustu nefinančních benefitů, včetně flexibility pracovního místa a doby, nebo třeba bezplatné posilovny s trenéry, masážemi, jógou a podobně.

bitcoin_skoleni

Zatímco dříve se v pražském centru SAP Ariba zaměřovali především na analytickou práci s daty, tak dnes se spíše očekává, že zaměstnanci budou flexibilní a budou se rychle učit ovládat nové technologie. Do budoucna dále poroste důraz na mezilidskou komunikaci se zákazníky, propojování lidské práce s umělou inteligencí a práce ve virtuálních týmech. •

  • Našli jste v článku chybu?