Nikde ani slovo o tom, kde na to Praha vezme peníze. Dopravní podnik je v situaci, kdy ani dosud nedostává od města to, co by podle platné legislativy dostávat měl a i bez zlevnění jde o miliardy. Pražské jízdné je přitom už dnes nejnižší v civilizovaných zemích a při srovnání kvality městské dopravy a hustoty její sítě to pak vychází naprosto neuvěřitelně. Podíl výdajů na dopravu v městském rozpočtu dosahuje mnohonásobků toho, co platí všechny ostatní městské metropole.
Jízdné za řetěz
Už nyní chybí peníze na údržbu silniční sítě, výstavbu obchvatů, péči o památky, bezpečnost v hlavním městě. Nic z toho není pro novou radu sestavenou hnutím ANO důležité, protože bez zlevněného jízdného prosazovaného zřejmě ducha prostými zastupiteli trojkoalice, by prostě Krnáčová primátorkou nebyla. A primátorský řetěz váží víc než princip poctivého a zodpovědného hospodaření s cizími penězi.
ANO tak následuje ODS a TOP 09, které také v minulém volebním období vládly za cenu nezvyšování jízdného, což bylo stěžejním požadavkem ČSSD. Požadavkem absurdním a zlovolným, o němž se zdálo, že ho v jeho hlouposti nikdo nedokáže trumfnout. Současné radě se to podařilo.
Co se ale stane, až tato parta diletantů hospodařící s našimi penězi zjistí to, co zjistil za řekou Moravou Róbert Fico po zavedení jízdného zdarma pro děti a důchodce ve všech slovenských vlacích? Většina Slováků, přestože jde i o jejich rodinné rozpočty, toto opatření odmítla jako nezodpovědné a rozhazovačné.
Nabídnout nějaký jiný a tentokrát opravdu pozitivní program pro Prahu nepůjde, protože peníze nejsou už nyní, natož po této hlouposti. A hon na kmotry je v situaci, když populární Romeš už poctivě bručí, poněkud passé.
Čtěte další komentáře Pavla Párala: