Když ne průplav Dunaj–Odra–Labe za stovky miliard, tak alespoň lanovku mezi pražskými sídlišti, usoudil Jan Skalický, bývalý šéf Ředitelství vodních cest a současný předseda Asociace DOL usilující o zreálnění megalomanského vodního díla.
Skalický aktuálně kandiduje na starostu Prahy 5 za hnutí Pro Prahu developera Radima Passera. Z billboardů potenciálním voličům sděluje, že nesnáší dopravní kolony. Zda oživil smělý plán na dvoukilometrovou lanovou dráhu mezi Barrandovem a Novými Butovicemi proto, aby ulevil silničce kličkující mezi poli obestírajícími tyto dva okraje Prahy, nebo je prostě jen mužem ambiciózních projektů, není úplně jasné. Každopádně kabiny nad Prokopským údolím by podle něj byly schopny přepravit až 550 lidí za hodinu a výrazně zkrátit dobu cestování až na šest minut. Otázkou, kterou si ale patrně politik nepoložil, je, kdo by kabiny vytěžoval. Těch, kteří se chtějí dostat od jedněch paneláků ke druhým, kupodivu zatím mnoho není. Autobusová linka s hodinovým intervalem vozí víc vzduchu než pasažérů. Každopádně pro lanovku mluví podle lídra příznivá cena. Maximálně 600 milionů korun by přiteklo – jak jinak – z evropských fondů, přičemž případný most by stál mnohem víc.
MODŘÍ A UPŘÍMNÍ Možná, že si toho pozorný čtenář Palubního deníku ani nevšiml, ale o víkendu proběhl 25. kongres ODS. Nevyřešilo se na něm nic zásadního a vlastně ani nemělo. Je proto hezké, že to vedení strany řeklo pěkně otevřeně už předem. Zejména místopředseda Martin Kupka zabodoval v pravdomluvnosti.
Ve své celostránkové polemice s názvem K čemu je dobrý kongres ODS se hned v prvním odstavci přiznal, že k ničemu. A ještě to několikrát zopakoval. „Kongres těsně před volbami jako nový politický nástroj plně odpovídá marketingovému charakteru doby, který jsme nevymysleli, ale musíme se mu přizpůsobit a co nejlépe ho využít,“ napsal. Není lepšího hřebíku do rakve než předem o kongresu říci, ať od něj raději nikdo nic nečeká, že je to jen reklama před volbami. Palubní deník osmiprocentní ODS tímto gratuluje.
JAK SE PRÁŠÍ OD PRACHAŘE V resortu dopravy je za úřadování Antonína Prachaře veselo. Obzvláště zábavná je situace na Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), kde se střídají šéfové rychleji než svatí na orloji. Teď by ale měla zavládnout stabilita, protože podle zdrojů Palubního deníku je současný tendr na nového šéfa ušit na míru úřadující šéfce ŘSD Soně Křítkové, která samozřejmě postoupila mezi vybrané tři ? nalisty. Jedná se o další odbornici ve své funkci, jejíž kvali? kací je kariéra v Agrofertu.
Pokud jde o stavebnictví, nedá se dohledat, že by kdy postavila něco většího než domeček z karet.