ZAJÍMAVOST K nezvyklému marketingovému tahu se chystá americký koncern General Motors. Všechny vozy Daewoo prodávané v Evropě přejmenuje v lednu na Chevrolet. Korejská automobilka se dostala pod křídla amerického General Motors po dlouhém a těžkém boji o přežití.
ZAJÍMAVOST K nezvyklému marketingovému tahu se chystá americký koncern General Motors. Všechny vozy Daewoo prodávané v Evropě přejmenuje v lednu na Chevrolet. Korejská automobilka se dostala pod křídla amerického General Motors po dlouhém a těžkém boji o přežití. Značka nyní zle doplatí na chyby svých někdejších manažerů. V Evropě zcela zanikne a auta se budou jmenovat Chevrolet. Původní jméno bude nadále používáno jen v Asii. Nezvyklý krok se uskuteční i na českém trhu. Řada motoristů si asi bude těžko zvykat, auta Daewoo na místních silnicích hodně zdomácněla. Model Racer byl před revolucí jedním z mála „kapitalistických“ aut, které si čeští zájemci mohli vůbec koupit. VELKÉ SLEVY
Co pro GM a jeho zákazníky kompletní přejmenování značky znamená? V první řadě se bude koncern muset ještě letos zbavit desítek tisíc aut, které už nestihne přejmenovat. Podle informací z centrály půjde o zhruba 25 tisíc kusů, na které budou nabídnuty velké slevy. Mohly by dosáhnout až 1500 eur na jeden kus. Koncern očekává, že bude tyto slevy dotovat 37 miliony eur. Starých aut se musí zbavit rychle, podle instrukcí se v lednu nebudou moci prodávat v showroomech stejná auta s rozdílnými značkami vedle sebe.
NOVÉ PRODEJNY
Všech evropských 1800 dealerů značky bude muset změnit své showroomy. A v neposlední řadě bude mít GM náklady s obrovskou reklamní kampaní, která prý bude přechod na značku Chevrolet doprovázet. „Za rok 2004 budeme rádi, když celkové provozní ztráty nepřesáhnou sto milionů eur,“ řekl ředitel evropské divize GM Fritz Henderson. Jakou budoucnost americký koncern od Chevroletu v Evropě očekává? Bude moci nabízet levná auta z Koreje, což mu s výjimkou nejlacinějších opelů na starém kontinentě chybělo. Podstatně se tak zvýší jeho tržní podíl. „Zatímco dosud od nás putovalo k zákazníkům každý rok deset procent aut prodaných v Evropě, s chevrolety to do pěti let bude jedenáct až dvanáct procent,“ řekl Foerster. Sama značka Chevrolet dosud představovala 3,6 milionu aut prodaných ročně (2003), většina z tohoto počtu ale byly větší stroje a pick-upy určené pro Spojené státy. Chevrolet se tak nyní stane skutečně světovou značkou.