Tobiasem Kellerem
Menší podniky a živnostníci jsou součástí trhu, na niž se zaměřuje stále více firem. Jednou z nich je i společnost Telefónica O2 CR, která počátkem dubna přišla s novými tarify určenými pro drobné podnikatele. „Ze všech zákaznických segmentů vidíme největší růstový potenciál právě v oblasti drobných podnikatelů za předpokladu, že jim poskytneme to, co si zaslouží. Tedy nabídky vytvořené přímo pro ně a mimořádnou zákaznickou péči,“ vysvětluje Tobias Keller, marketingový ředitel společnosti Telefónica O2 CR pro segment malých firem a domácích kanceláří.
EURO: Společnost O2 se historicky zaměřovala spíše na velké podniky, proč jste se rozhodli přijít s nabídkou určenou živnostníkům? KELLER: Vždy jsme se snažili nabízet služby zajímavé pro všechny typy zákazníků. Drobní podnikatelé představují důležitou součást trhu a současně jsou v mnoha ohledech opomíjeni. Proto jsme se letos rozhodli zaměřit pozornost právě na tento segment a nabídnout jim služby šité na míru i speciální zákaznickou péči poskytovanou vyškolenými poradci jak na prodejnách, tak i na zvláštní zákaznické lince pro podnikatele.
EURO: Můžete krátce popsat hlavní principy nabídky O2 pro drobné podnikatele? KELLER: Naše tarify vznikly na základě výzkumu potřeb drobných podnikatelů a malých firem, v jehož rámci jsme zorganizovali skupinové diskuse a kriticky zhodnotili portfolia cenových plánů naší společnosti i našich konkurentů. Objevili jsme přitom velkou, do té doby neuspokojenou potřebu drobných podnikatelů a malých firem: neomezené volání tehdy, kdy to malé firmy potřebují nejvíc, tedy během pracovní doby. U všech nových tarifů O2 Podnikání je proto volání v pracovní dny od devíti do sedmnácti hodin neomezené a není třeba počítat provolané minuty. U tarifů O2 Podnikání M, L a XL je to neomezené volání do sítě O2 a na všechny pevné linky v Česku, což znamená dohromady přes sedm milionů čísel. S tarifem O2 Podnikání XXL dokonce nabízíme neomezené volání do všech tuzemských sítí. Každý tarif zahrnuje také volné minuty v rozmezí sto padesát až devět set minut, které má zákazník k dispozici kdykoli mimo pracovní dobu.
EURO: Nové mobilní tarify platí pro dobu mezi devátou a sedmnáctou hodinou, není to nedostatečné? Například drobní řemeslníci, především mimo velká města, začínají pracovat výrazně dříve. KELLER: Naše průzkumy ukázaly, že drobní podnikatelé a malé firmy vyřizují až osmdesát procent hovorů během tohoto časového rozmezí. Například před devátou ráno lidé telefonují poměrně málo, protože respektují ranní soukromí volaných. Pokud volají, většinou se jedná o krátké telefonáty, které u tarifů O2 Podnikání pokryjí volné minuty.
EURO: Vaše nabídka neobsahuje mobilní data, nepoptávají drobní živnostníci mobilní internet? KELLER: Z našich průzkumů vyplynulo, že drobní podnikatelé a malé firmy preferují co nejjednodušší a nejpřehlednější nabídku mobilních hlasových tarifů a spíše vítají zvýhodněnou nabídku na datové služby pro dokoupení k tarifům podle vlastního uvážení. Proto u nás získají slevu sto korun na mobilní hlasový tarif, když si k němu pořídí pevný nebo mobilní internet.
EURO: Jak se ekonomická krize dotkla útrat za volání segmentu drobných podnikatelů? Klesly jejich útraty za telekomunikační služby? KELLER: Podnikatelé musejí komunikovat v každé ekonomické situaci, jinak by jim utekly obchody. I proto mezi drobnými podnikateli k žádnému výraznějšímu poklesu volání nedošlo.
EURO: S novými tarify pro drobné podnikatele přicházíte v době, kdy některé české politické strany mluví o přísnější regulaci síťových firem včetně telekomunikací. Lze novou nabídku vnímat i v tomto kontextu? KELLER: Představení nových tarifů rozhodně nereaguje na žádné výroky politiků, je to pouze odpověď na mobilní komunikační potřeby drobných podnikatelů a malých firem v České republice.