Škoda Auto
Škoda Auto loni prodala na stovce svých světových trhů rekordních 630 032 vozů, tedy o téměř patnáct procent více než loni. „Výsledek překonal očekávání managementu,“ říká mluvčí automobilky Jaroslav Černý. Nejlepší odbyt zaznamenala Škoda v západní Evropě, kam dodala 327 222 vozů. Tamní tržní podíl tím vzrostl na 2,2 procenta. Nejvíce lidí se pro škodovku rozhodlo v Německu, kde automobilka prodala rekordních 118 692 aut, takže podíl škodovek na německém trhu vzrostl ze 3,4 na 3,8 procenta.
A doma? Na tuzemském trhu zaznamenala firma po delší době mírný meziroční nárůst o jedno procento s celkovými prodeji ve výši 64 306 aut. Nejvyšší procentuální růst ale firma „vybojovala“ v Asii a ve východní Evropě, kde bylo loni prodáno 95 032 vozů (meziroční nárůst o 34 procent). Nejsilnějším trhem v tomto regionu bylo Rusko, kde se počet prodaných aut proti předloňsku téměř zdvojnásobil na více než 27 tisíc vozů. Zhruba stejný počet aut jako v Rusku prodala Škoda Auto i v Číně. „Tam jsme prodej Octavie zahájili až v červnu a výsledek předčil očekávání,“ říká Černý.
V roce 2007 se nejvíce prodávala modelová řada Octavia zahrnující limuzínu, Combi a Scout s celkovým počtem 237 422 vozů (meziročně více o 18 procent). Mírný nárůst o 4,6 procenta zaznamenala také Octavia Tour, které se prodalo 72 529 kusů. Fabii si pořídilo 232 890 lidí, což je méně než v předchozím roce. Černý vysvětluje: „Je to způsobeno především modelovou výměnou.“ Pro roomster se v prvním roce jeho prodeje rozhodlo 66 661 lidí, prodej superbů zůstal s 20 530 prodanými vozy zhruba na úrovni roku 2006.
BOX:
Světové plusy
Kolik škodovek se prodalo na vybraných trzích
Německo 118 692
Česko 64 306
Čína asi 27 000
Pramen: Škoda Auto