Novými členy představenstva Českých drah dnes dozorčí rada podniku zvolila bývalého šéfa polské těžební firmy PG Silesia Michala Heřmana a Michala Vereše ze Železniční společnosti Slovensko. Heřman vedle pozice v představenstvu zároveň převezme post náměstka pro správu majetku, Vereš bude náměstkem pro provoz.
Představenstvo Českých drah, které má být pětičlenné, bylo nekompletní od loňského září, kdy nově složená dozorčí rada v čele s Petrem Moosem rozhodla o změnách ve vedení podniku. Předsedou představenstva byl tehdy jmenován dosavadní člen vedení Miroslav Kupec, který v čele podniku nahradil Pavla Krtka. Společně s Krtkem skončili i Ludvík Urban a Martin Bělčík. Rada následně do vedení jmenovala tehdejšího ředitele odboru koncepce a rozvoje osobní dopravy Radka Dvořáka, čímž zajistila usnášeníschopnost představenstva. Vedle Kupce a Dvořáka byl dosud členem vedení ještě Michal Štěpán.
Představenstvo Českých drah, které má být pětičlenné, bylo nekompletní od loňského září, kdy nově složená dozorčí rada v čele s Petrem Moosem rozhodla o změnách ve vedení podniku. Předsedou představenstva byl tehdy jmenován dosavadní člen vedení Miroslav Kupec, který v čele podniku nahradil Pavla Krtka. Společně s Krtkem skončili i Ludvík Urban a Martin Bělčík. Rada následně do vedení jmenovala tehdejšího ředitele odboru koncepce a rozvoje osobní dopravy Radka Dvořáka, čímž zajistila usnášeníschopnost představenstva. Vedle Kupce a Dvořáka byl dosud členem vedení ještě Michal Štěpán.
„Oba kandidáti se v rámci nastavených kritériích spojených s danými pozicemi jevili dozorčí radě jako nejlepší,“ řekl po volbě Moos. Rada podle něj ocenila především jejich zkušenosti v oboru. „U Heřmana to byly například zkušenosti s převody majetků nebo re-inženýring ve velkých společnostech, u Vereše zase zkušenosti s osobní i nákladní dopravou nebo optimalizací provozu,“ dodal.
Heřman se oficiálně stane členem vedení Českých drah od středy. V minulosti působil například také v Komerční bance nebo Českém Telekomu. Do loňského roku zastával funkci generálního ředitele a předsedy představenstva společností PG Silesia a MSE. Vereš do vedení Českých drah nastoupí od 1. března a po celou kariéru působí u železnice. Naposledy působil jako ředitel úseku provozu ve společnosti Železniční společnost Slovensko. V minulosti byl také členem představenstva zodpovědného za provoz slovenských železnic
Vlakem z Prahy do Plzně rychleji než autem. Díky nové trati za 74 minut
Heřmana a Vereše vybrala komise, ve které vedle předsedy dozorčí rady Moose zasedal další člen rady Karel Pospíšil, náměstkyně ministra dopravy Lenka Voplatková a zástupce z firmy společnosti Contellation Jan Brázda. Firmu si České dráhy najaly pro aktivní vyhledávání vhodných kandidátů.
Podle Moose bylo na začátku výběrového řízení ve hře více než deset kandidátů, jejichž seznam výběrová komise postupně snížila na finální dvojici, kterou dnes dozorčí rada schválila.
Personální přesuny v největším dopravním podniku začaly v červenci loňského roku, kdy ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) inicioval změny v dozorčí radě podniku, ve které skončilo pět jejích členů včetně předsedy Milana Ferance (poslanec ANO). Ťok loni také hovořil o možné privatizaci dceřiných firem Českých drah v čele s ČD Cargo, za což byl ovšem kritizován premiérem Andrejem Babišem (ANO).
Dále čtěte: