Hlavními exponáty letošního ženevského autosalonu jsou, jak se již stalo zvykem, vylepšené varianty osvědčených modelů. Ve městě pod Alpami budou do 17. března k vidění Opel Vectra třetí generace (EURO 9/2002), poslední karosářská verze Mazdy 6 - Wagon či velkoprostorové Peugeoty 206 SW a 307 SW.
Několik zajímavých čerstvých novinek, které jsou určeny do výroby, však do Ženevy přece jen přijelo. Ford předvedl svůj Fusion (EURO 8/2002), který nepatří do žádné z dosud existujících kategorií. Jde totiž o takzvané variabilní auto do města (UAV - Urban Activity Vehicle). S ním hodlá automobilka stát u zrodu malých prostorných a variabilních automobilů. Hyundai zase připravila světovou premiéru dlouho očekávaného modelu TB (Think Basic). Model TB je zcela nový vůz B-segmentu, od něhož se očekává, že bude tvořit významnou část prodejů Hyundai v České republice i na Slovensku.
Z větších vozů je třeba zmínit „Osmsetsedmičku“, kterou přivezl Peugeot. V České republice se má tento Francouz ukázat na podzim. Volvo se chlubí modelem XC 90. V oblasti luxusních limuzín se blýskl Mercedes–Benz, který vrátil mezi vystavovatele slavnou značku Maybach. Ta vznikla jako samostatná v rámci koncernu DaimlerChrysler a od podzimu ji ponese nejluxusnější automobil současné sériové produkce. První Maybach bude pohánět motor V12 o výkonu 405 kW a bude se ručně vyrábět v Sindelfingenu vedle linky pro Mercedes-Benzy třídy S. Automobil má jméno po jednom z pionýrů automobilismu a blízkého spolupracovníka Gottlieba Daimlera Wilhelma Maybacha. Ten se v roce 1909 osamostatnil, aby vyráběl motory pro vzducholodě Zeppelin a později i luxusní automobily.
Sportovní lahůdky.
Svátek mají v Ženevě příznivci superaut, zvláště pak rudých maranellských vozů. Automobilka Ferrari totiž ukazuje faceliftované provedení špičkového dvoumístného kupé Maranello. Místo původního označení 550M dostalo 575M, neboť vedle nenápadné úpravy vzhledu dostal italský superautomobil především objemnější motor - 5,5litrový dvanáctiválec byl nahrazen jednotkou o objemu 5,7 litru. Výkon vzrostl na 379 kilowattů. V současnosti nejrychlejší ferrari tím pádem ještě přidalo a jeho největší rychlost činí 325 km/h (místo 320 km/h), zrychlení z klidu na 100 km/h mu trvá 4,2 s (dosud 4,4 s). O lepší dynamiku se zasloužilo mimo jiné i sekvenční samočinné řazení z formule 1 s páčkami pod volantem, které se v tomto kupé objevuje poprvé. Novinkou je dále adaptivní pérování, jež řídí charakteristiku tlumení.
V Ženevě se objevila také sportovní aktualita z Francie, a to v podobě nového Renaultu F1 R202, jako verze Kit Car Super 1600 vozu Clio, a speciální nová řada nového Clio Renault Sport 2.0 16v.
Koncepty.
V oblasti konceptů se hodně vytáhl Opel. Představil sportovně laděnou studii Concept M s jednoprostorovou karoserií s místem pro čtyři pasažéry. K pohonu studie Concept M slouží vyspělý motor na zemní plyn o zdvihovém objemu 1,6 litru, který se především díky přeplňování turbodmychadlem chlubí výkonem 110 kW. Plynový Concept M dosahuje nejvyšší rychlosti 200 km/h.
Opel předvádí ještě jednu chuťovku. Jde o studii vozu s pohonem na vodíkové palivové články s názvem GM AUTOnomy. Jedním z jeho charakteristických rysů je využití technologie „řízení po drátech“ („drive-by-wire“), která namísto mechanických vazeb využívá elektronická propojení k ovládání řízení, brzd a dalších funkčních systémů vozu.
Palivovými články poháněný prototyp AUTOnomy, který se vůbec poprvé představil na lednovém mezinárodním autosalonu v americkém Detroitu, je dlouhý 4365 mm, široký 1880 mm a vysoký 1247 mm, rozvor jeho kol činí 3099 mm. Jeho unikátním konstrukčním prvkem je podlahový rošt, do něhož jsou začleněny všechny funkční prvky a komponenty včetně sady palivových článků a vodíkové nádrže. Toto šasi lze díky jeho promyšlené konstrukci snadno přizpůsobit nejrůznějším karoseriím, takže na jedné podvozkové platformě může vzniknout řada různých vozů.
Japonská Mazda ukazuje koncepční prototyp MX Sport Runabout DNA. Vůz je přitom praktickou demonstrací standardů značky, která usiluje o zachování osobitého designu a nejlepších jízdních vlastností i u malého automobilu.