Menu Zavřít

PŘEKVAPENÍ Z TURECKA

7. 8. 2001
Autor: Euro.cz

Renault Thalia

PRAHA – Francouzský Renault představil minulý týden zcela nové auto určené pro střední a východní Evropu s názvem Thalia. Jde o vůz odvozený od modelu Clio, který však nemá strmou záď, ale vypadá jako klasický sedan s horizontálním víkem kufru. Zajímavostí je, že ho francouzská automobilka vyrábí v turecké Burse. Díky tomu může Renault Thalia útočit na nejnižší cenová patra s nejslabším motorem 1.4 litru o výkonu 55 kilowattů se v Česku základ thalie prodává za 299 900 korun. To znamená, že bude soupeřit s trochu lépe vybavenou fabií. Na vývoj modelu Thalie vynaložil Renault 7,5 miliardy francouzských franků s tím, že kromě Turecka bude tento výrobek v budoucnu sjíždět z výrobních pásů také v Rusku – v dceřiné firmě společnosti s názvem Avtoframos. Politika automobilky pro východní Evropu tak bude stát na několika nohou. Zatím se jí totiž v tomto regionu kromě silných vlastních prodejů podařilo postavit na nohy rumunskou Dacii, která v minulém roce prodala padesát tisíc vozů. Oproti cliu přináší thalia čistší, strukturované geometrické tvary. Nejde cestou módního aerodynamického stylu a napodobování biologických tvarů. Má kompaktní přední masku, napjaté linie a přesné ohraničení zavazadlového prostoru. Střecha je sešikmena po vzoru Renaultu Next, zvláštní je vypouklé zadní okno a také čtvrtkruhové zadní světlomety. Na rozdíl od clia má thalia tužší rám a pro případ drobných nárazů využívá nových materiálů. Přední blatníky jsou z kompozitního materiálu a skla světlometů z polykarbonátu. Pokud jde o motory, je znát že hlavním mottem thalie není výkon, ale kupní cena a provozní úspornost. Vůz nabízí dvě zážehové pohonné jednotky s objemem válců 1,4 litru o výkonu 55, respektive 72 kilowattů. Slabší verze by měla spotřebovat 7,1 litru benzinu na sto kilometrů jízdy, její silnější sestra na stejnou trasu dokonce pouhých sedm litrů.

  • Našli jste v článku chybu?