Největší evropská automobilka Volkswagen, jejíž součástí je i česká Škoda Auto, hospodařila v loňském roce s provozním ziskem ve výši 4,4 miliardy eur - v přepočtu zhruba 123,1 miliardy korun. Proti roku 2005 si koncern polepšil o dvaapadesát procent. „Základem byl zejména růst prodeje a současné snižování nákladů,“ říká šéf koncernu Martin Winterkorn. Výsledky překvapily analytiky, kteří vesměs očekávali ukončení roku se ziskem nižším o dvě stě milionů eur. Na vysoký provozní zisk VW reagovala i frankfurtská burza, na níž akcie koncernu po oznámení výsledku dosáhly ceny 94 eur za kus, což je nejvyšší hodnota v historii společnosti.
Zisk po zdanění se zvýšil o téměř 146 procent na 2,8 miliardy eur, tržby vzrostly o 11,6 procenta na 104,9 miliardy eur. Příznivé výsledky přiměly představenstvo společnosti navrhnout valné hromadě zvýšení dividend o 8,7 procenta na 1,25 eura na akcii. Počet prodaných vozů koncernu VW se proti loňsku zvýšil o 9,4 procenta na 5,7 milionu kusů a o jedno procento na necelých dvacet se zvýšil i podíl skupiny na západoevropském trhu.
„Letos budeme pokračovat ve zkvalitňování nákladové struktury a všech souvisejících procesů. Společně s kroky, jež jsme provedli loni, tím chceme trvale zlepšit naši konkurenční pozici,“ zdůraznil Winterkorn během projevu na výroční konferenci. Úsporná opatření a růst prodejů by měly být základem dosažení střednědobého cíle: mít v příštím roce zisk před zdaněním ve výši 5,1 miliardy eur. Kromě toho se prý automobilka musí zaměřit také na výši marží, které jsou obecně nižší než u francouzské konkurence.
Volkswagen plánuje přivést na trh množství nových modelů v zavedených i nových segmentech, a proto očekává další vzestup počtu prodaných vozů a stálý růst tržeb. Za loňskými výsledky Volkswagenu v mnohém stojí strategie a plánování odvolaného šéfa Bernda Pischetsriedera.