Nabídku, která podle ochránců spotřebitelů představuje zhruba 15 procent původní kupní ceny vozu, od Volkswagenu obdrželo asi 260 tisíc majitelů naftových automobilů. Ti se nyní muset rozhodnout, zda ji přijmou, nebo zda budou u soudu bojovat o vyšší odškodné.
Dnešní zpráva je nečekaná, protože smírčí jednání mezi Volkswagenem a majiteli zastoupenými VZBV už v polovině února ztroskotalo. Automobilce se tehdy zdála příliš vysoká odměna ve výši 50 milionů eur, kterou měla zaplatit advokátům VZBV za práci.
Koncern Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že zhruba do 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Auta při jízdě produkují výrazně více emisí než při kontrolních testech. Aféra se týká mimo jiné více než milionu vozů Škoda Auto.
V USA se Volkswagen s půl milionem majitelů naftových vozů dohodl na vyrovnání v objemu kolem deseti miliard dolarů (přes 230 miliard korun). Koncern v rámci dohody také souhlasil, že majitelům vyplatí odškodné 5100 až 10 tisíc dolarů (117 tisíc až 230 tisíc korun). Zavázal se také, že majitelům nabídne opravu či odkup jejich vozu.