Menu Zavřít

PREMIÉRA V BRATISLAVĚ

13. 8. 2001
Autor: Euro.cz

Nový Civic 5D

PRAHA – Honda nasadila minulý týden na český i slovenský trh stěžejní model sedmé generace řady Civic s názvem 5D. Jeho nejlevnější verze se bude prodávat za 409 000 korun. Jak se vůz, který si odbyl premiéru na bratislavském autosalonu, liší od svého předchůdce? Při vývoji nového civicu, vyráběného v britské továrně Hondy ve Swindonu, bylo hlavním cílem vytvořit prostorný interiér při současném zachování vnějších rozměrů a snadného ovládání kompaktního automobilu. Nový Civic 5D je poněkud kratší než vozy předchozí generace. I přes zkrácení celkové délky se konstruktérům podařilo vytvořit podstatně prostornější interiér, což odráží zcela novou koncepci takzvaného „vývoje zevnitř ven , která byla poprvé aplikována právě u tohoto modelu. Cíle bylo dosaženo novým uspořádáním konstrukčních prvků. Jedním z nich je delší rozvor, který „potlačuje kola více dopředu a dozadu, čímž redukuje přední a zadní převis vozu. Svou roli hraje rovněž použití nového zavěšení se vzpěrami Mc Pherson.

Zavěšení zadních kol využívá osvědčené konstrukce dvojitých lichoběžníkových ramen kombinovaných s promyšleným uspořádáním podpodlažních dílů včetně palivové nádrže tvarované tak, aby zcela vyplňovala volný prostor. Výsledkem je rovná, plochá podlaha bez centrálního tunelu, umožňující snadný pohyb na zadních sedadlech. Rozměry interiéru nového civicu v některých ohledech překonávají konkurenční modely. Klíčovým indikátorem prostornosti automobilu je „tandem distance , tedy vzdálenost mezi takzvanými kyčelními body cestujících vpředu a vzadu. U nového Civicu 5D činí tato vzdálenost 1010 mm, což je o celých 100 mm více než u předchozího modelu a je také před všemi konkurenty.

Design exteriéru nového Civicu 5D působí čistě, vyváženě, s výrazným dojmem preciznosti a propracovanosti. Vůz je mnohem kompaktnější než jeho předchůdce, přední část charakterizuje krátký převis. Oblá linie střechy rámuje bohatě dimenzovanou prosklenou plochu, která poskytuje vynikající viditelnost. Celek pak působí velmi kompaktním a elegantním dojmem a řadí tento vůz na rozhraní mezi standardní hatchback

ebf - tip - debata

C–segmentu a malé MPV. Neobvyklým novým prvkem je řadicí páka umístěná na přístrojové desce. Shodné řešení řadicí páky bude použito i u Civicu 3D, který na premiéru ještě bude čekat do podzimu. Nový Civic 5D je nabízen s motory 1,4 l SOHC o výkonu 66 kW a 1,6l VTEC–-II s výkonem 81 kW, které jsou shodné s motory použitými ve verzi sedan.

Výbava nového Civicu 5D se liší ve verzích S, LS a ES. Avšak již základní verze S je poměrně bohatá – ABS, čtyři airbagy, posilovač řízení, centrální zamykání s imobilizérem či autorádio s přehrávačem jsou již součástí standardní výbavy.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).