Nezávislá společnost Luxury Travel Intelligence zveřejnila nový žebříček 12 nejlepších hotelových řetězců na celém světě. Ve svém hodnocení firma vzala v potaz zhruba 130 různých ukazatelů, které se zabývaly například kvalitou pokojů, restaurací, wellness služeb či personálu. Do žebříčku se mohly dostat pouze společnosti, jež vlastní alespoň 10 hotelů.
Oproti loňským výsledkům se seznam výrazně proměnil. V první dvanáctce se totiž objevily dva nové řetězce, a sice Peninsula Hotels a Raffles Hotels & Resorts, zatímco loňský vítěz Six Senses se propadl až na čtvrtou pozici a třetí Rosewood nově skončil až desátý. „Skloubit současný nárůst sektoru cestovního ruchu s mimořádnou kvalitou managementu i zaměstnanců se ukazuje jako značná výzva,“ okomentoval výsledky pro CNBC spoluzakladatel Luxury Travel Intelligence Michael Crompton.
Od Kalifornie až po Bangkok
Na první místo se vůbec poprvé dostal řetězec Mandarin Oriental. Tato hongkongská společnost provozuje po celém světě 37 pětihvězdičkových hotelů, které už získaly mnohá ocenění. V Evropě firma vlastní celkem 15 hotelů, přičemž jeden z nich se nachází i na pražské Malé Straně. Noc v nejlevnějším pokoji tu aktuálně vychází na přibližně deset tisíc korun, nejdražší apartmán pak stojí zhruba 40 tisíc.
Na druhém místě skončila jen s velmi malým odstupem společnost Oetker Collection, kterou vlastní rodina Oetkerů, známá především svými potravinářskými výrobky. Tento řetězec provozuje 12 hotelů po celém světě, z nichž většina se nachází v luxusních evropských destinacích, jako je Azurové pobřeží, italský ostrov Capri či švýcarské a francouzské Alpy.
Třetí místo získal řetězec Auberge Resorts Collection, jenž vlastní 27 hotelů převážně ve Spojených státech amerických a Mexiku. Na čtvrté pozici se pak umístila společnost Six Senses, která se soustředí především na destinace v Evropě a jihovýchodní Asii, kde provozuje 24 hotelů.
Hodnotila se i aktivita na sociálních sítích
Luxury Travel Intelligence používá k hodnocení hotelových řetězců algoritmus, který je může ocenit až 4663 body. Tento rozsáhlý systém se zabývá zhruba 130 různými faktory, mezi nimiž je třeba i možnost dát si jídlo přímo v hotelovém pokoji, proces před příjezdem hostů či aktivita dané firmy na sociálních sítích.
Jednotlivé kategorie mají samozřejmě různou důležitost, Crompton ovšem neprozradil, jak přesně celý systém funguje. Jedním z důležitých faktorů však podle něj byly třeba letošní investice řetězců do nových hotelů nebo do renovace těch stávajících. Zásadní součástí bodového systému je také speciální mechanismus, jehož cílem je z hodnocení odstranit veškeré emoce a osobní názory.
Kromě první dvanáctky ale společnost zveřejnila i seznam dalších řetězců, které jsou podle ní dostatečně kvalitní na to, aby se mohly o hodnocení vůbec ucházet. K nim patří třeba skupiny 1 Hotels, Alila, Anantara, Banyan Tree, Como, Dorchester Collection, Firmdale, Jumeirah, Leela, Oberoi, Park Hyatt, Ritz-Carlton, Shangri-La, Soho House, Red Carnation, St. Regis, Taj, The Luxury Collection a Viceroy.
Seznam nejlepších hotelových řetězců
- Mandarin Oriental
- Oetker Collection
- Auberge Resorts Collection
- Six Senses
- Aman
- Belmond
- Four Seasons
- One&Only
- Rocco Forte Hotels
- Rosewood
- Peninsula
- Raffles