V komerčním letectví se s oblibou říká, že letadlo, které stojí nečinně v hangáru, svým majitelům příliš peněz nevydělává. Což je dozajista pravda. Výše uvedené pravidlo lze nicméně převést i do jiných sektorů dopravy, včetně toho automobilového.
K tomu, aby i běžný osobní vůz svým majitelům vydělával zrovna ve chvíli, kdy jej nikdo z členů rodiny nepoužívá, stačí relativně málo. A sice sdílet jej s ostatními lidmi prostřednictvím některé z příslušných platforem. Právě za tímto účelem vzniklo i české HoppyGo podnikatele Robina Švaříčka, které se po pěti letech fungování může pochlubit velmi solidními výsledky. Majitelé vozidel, jež jsou na HoppyGo k mání, si díky němu vloni v souhrnu přišli na 32 milionů korun.
„Dlouhodobě se nám daří budovat věrnou komunitu řidičů i majitelů aut. Především díky nim se nám v roce 2022 podařilo splnit stanovené cíle, včetně toho nejvýraznějšího, celkové výše odměny majitelů,“ vyzdvihl Švaříček. V meziročním srovnání si tito majitelé polepšili o pětačtyřicet procent, přičemž jejich počet se navýšil na šest set padesát. To znamená, že sdílením vlastního vozu, respektive vozů si každý z nich přišel v průměru na více než 41,5 tisíce korun.
Jedna z nejrychleji rostoucích firem ve střední Evropě
Z vyššího výdělku jednotlivých majitelů těží pochopitelně i samotná firma, jejíž obrat se v součtu za všechny trhy, na nichž aktuálně působí, meziročně navýšil o 51 procent. „V nelehké době jsme dokázali posunout náš produkt dál, výrazně zlepšit hodnocení aplikace a rozšířit náš koncept dostupné a flexibilní mobility. Potvrzuje se, že naše řešení dává smysl a poptávka po něm je tu za každé situace, i v ekonomicky obtížnějším období,“ doplnil zakladatel platformy HoppyGo, která je vedle Česka přístupná též na Slovensku a v Polsku.
Že je HoppyGo mezi uživateli, jichž má aktuálně na 185 tisíc, oblíbené, si všímají i lidé zvenčí. Poradenská společnost Deloitte jej loni v listopadu ve svém prestižním žebříčku Technology FAST 50 ocenila jako jedenáctou nejrychleji rostoucí středoevropskou technologickou firmu vůbec: „Na prvním místě je pro nás spokojenost uživatelů. V konečném důsledku je přímo úměrná tomu, jak se daří HoppyGo. A HoppyGo se v roce 2022 dařilo výborně i při porovnání v mezinárodním měřítku, kde patříme k těm nejinovativnějším a nejrychleji rostoucím společnostem ve střední Evropě.“
Od Fabie po elektrický Enyaq
Vedle počtu uživatelů a výdělků se zvětšil i samotný park, který mají zákazníci HoppyGo k dispozici. Flotila nyní čítá na 13 200 vozů, a to jak těch s tradičním spalovacím motorem, tak i aut na elektřinu. „V nabídce máme na všech trzích celkem téměř 100 elektroaut 14 různých značek, takže je opravdu z čeho vybírat a co zažít v rámci této stále ještě nové technologie,“ zdůraznil Švaříček.
Počínaje loňským podzimem si mohou lidé na HoppyGo vypůjčit například nejnovější model vozu Škoda Enyaq Coupé RS iV. Pochopitelně se tam však najdou i mnohem tradičnější automobily, jako je třeba Škoda Fabia a Octavia či Ford Transit. Ty všechny patří mezi nejčastěji půjčovaná auta vůbec. Celkovým premiantem byl však jiný vůz, a sice devět let staré Porsche Macan, které si lidé pronajali na rovných 121 dní, tedy de facto třetinu roku, a které svému majiteli vydělalo 300 tisíc korun.