Více než 1,7 miliardy. Taková byla hodnota zboží, které se v loňském roce prodalo na platformě Biano sdružující více než tři tisíce obchodů s nábytkem a nabízející přes pět milionů produktů. Nyní z kategorie tržišť společnost vystupuje a investuje do vývoje vlastních doplňujících funkcí založených na umělé inteligenci a strojovém učení. Ty mají prodej nábytku přes internet významně ulehčit, a to jak zákazníkům, tak samotným e-shopům.
„Nakupování nábytku a dekorací přes internet může být stále ošemetné. Lidé často nemají jistotu, zda dostanou to, co je na obrázku, jak to bude vypadat v jejich obýváku, nebo jak je to kvalitní,“ komentuje generální ředitel Biana Michael Zelinka, na jehož platformě lze nedorozuměním předejít díky tomu, že zde lidé sdílí zkušenosti skrze recenze a fotografie.
Biano nově klade důraz na budování komunity. „Klasická tržiště fungují na principu ,najdi a odejdi‘. Jako by se vůbec nezajímala o své uživatele. My jsme k nakupování přidali prvek budování komunity a vlastní funkce postavené na vlastních technologiích. Z pouhého tržiště jsme Biano transformovali v platformu pro vše týkající se nábytku a dekorací,“ dodává Zelinka.
K vyhledání už stačí jen fotka
V rámci své přeměny představilo Biano hned několik nových funkcí. Jednou z nich je vyhledávání nábytku pomocí fotek. „Představte si, že u přátel vidíte hezké křeslo, které by se vám také líbilo. Vyfotíte si ho, najdete ho na Bianu, vyhledáte si barvu, která se vám líbí nejvíce, a najdete také, kde se prodává za nejlepší cenu,“ přibližuje zakladatel. K dispozici je pak zákazníkům též možnost výběru křesla podobného, přičemž nábytek si lidé mohou rovněž vložit do svého návrhu konkrétní místnosti a sdílet jej s přáteli či partnerem.
Nově Biano přidalo také specializovaný nástroj Biano Button, kterým online obchodům umožňuje implementovat na svůj web funkci similarity. Díky ní lze návštěvníkům doporučovat vizuálně podobné předměty z katalogu e-shopu. Obchodům Zelinkova firma rovněž zdarma nabízí takzvaný Biano Pixel, tedy remarketingové řešení, jež dokáže přizpůsobit zobrazování produktů na základě preferencí návštěvníků.
Znají ho až v daleké Brazílii
Od svého založení v roce 2015 expandovalo Biano celkem do šesti zahraničních zemí. Kromě Česka platformu momentálně najdeme také na Slovensku, v Nizozemsku, Maďarsku, Rumunsku, Brazílii a Portugalsku. Do několika měsíců se společnost chystá vstoupit i do Řecka.
Podle Zelinky se Biano na jednotlivých trzích vždy nejprve snaží najít vhodného spolupracovníka, který má dostatečný potenciál. Teprve pak je tam platforma schopná začít fungovat. A to velmi rychle. „Lokalizace a spuštění platformy nám od rozhodnutí trvá pouze v řádech týdnů. V Řecku aktuálně připravujeme spuštění provozu, hledáme lokálního obchodníka a domlouváme první desítky e-shopů,“ prozrazuje.
Jak roste dosah Biana, rozšiřuje se i jeho tým. Ten má momentálně 55 členů rozdělených mezi kanceláře v Praze a Liberci. V nejbližší době plánuje společnost růst zejména o technicky a produktově orientované profese a obchodníky.