Celkové tržby internetových obchodů letos dosáhnou 30 mld. korun a z toho 6 miliard poplyne právě přes cenové srovnávače.
Foto: archív Profit
Internetový srovnávač cen Srovname.cz, který umožňuje porovnání cen zboží internetových obchodů, očekává, že letošní tržby internetových obchodníků dosáhnou 30 miliard korun. Služeb internetových srovnávačů cen letos využije při nákupu vánočních dárků přibližně 20 % nakupujících. Díky cenovým srovnávačům tak obchodníci utrží v roce 2010 okolo 6 miliard korun.
„Denně využije služeb internetových porovnávačů cen v ČR okolo 250 000 zákazníků. Ve vánoční sezóně dosahuje nárůst zájmu o nákupy bezmála dvounásobek zájmu v průběhu roku. V předvánočním období tak bude denně využívat internetových srovnávačů cen okolo 400 000 nakupujících,“ říká ředitel projektu David Folprecht.
K tomu dodává: „Většina internetových obchodníků dosahuje shodného obratu za poslední 3 měsíce v roce jako za zbylých 9 měsíců. V období říjen – prosinec nakoupí každý den přes porovnávače cen okolo 7 500 lidí a internetové obchody utrží denně více jak 36 miliónů korun. Za poslední čtvrtletí tedy obchodníci díky srovnávačům cen utrží 3 miliardy korun.“
Přes portál Srovname.cz provedlo opakovaný nákup 3x více uživatelů než v loňském roce a oproti loňskému roku se také zvýšil počet žen a seniorů vyhledávajících produkty o 10, resp. 15%. „V letošním roce registrujeme rostoucí počet žen, které nakupují nejvíce v segmentech domácnost, bydlení a bílá technika. Roste také věk nakupujících,“ upřesňuje David Folprecht.
V nákupech na internetu vedou v poslední době LED televizory, pokračuje zájem o notebooky – převážně s 15,6“ displejem a hitem letošního roku byly netbooky, jejichž móda a oblíbenost už ale pomalu opadává, jelikož je nahrazují malé, ale výkonnější notebooky. Zvýšený zájem zaznamenaly také kategorie mobilních telefonů, kde došlo ke zvýšení zájmu o 16 % oproti loňskému září a vedou zde telefony typu smartphone. V kategorii domácnost a bydlení a bílá technika došlo ke zvýšení o 12% oproti loňskému září, přičemž největší zájem je o robotické vysavače a chladničky. Naopak pokles zaznamenaly kategorie MP3 přehrávače, GPS navigace, kamery a LCD monitory.