Test
Zatímco s hatchbackem Mégane se Renault pustil do objevování zajímavých designových řešení, sedan s klasickou čtyřdveřovou karosérií zůstává v tomto ohledu při zemi. Dramaticky lomené tvary zádi vystřídala elegantní koncová světla dobře se doplňující se stylisticky umírněnou přední částí. Oproti hatchbacku se díky tomu zvětšil prostor pro pasažéry na zadních sedadlech, zvláště v oblasti hlavy, a rozrostl se zavazadlový prostor. Zato ubylo na výjimečnosti vzhledu.
Týdeník EURO minulý týden vyzkoušel verzi, kterou poháněla benzinová šestnáctistovka. Renault se v poslední době soustřeďuje na to dostat z motorů co největší výkon, což se mu u testovaného vozu podařilo. Maximálních 115 koní sedanu poskytuje dost síly, přitom je agregát výborně utlumený a do kabiny jeho zvuk proniká jen velmi decentně. Pohonné jednotce slušně sekunduje pětistupňová převodovka, o rychlost více je k mání u benzinových motorů pouze s dvoulitrem.
Sedan řidiče nejvíce uspokojí při klidném cestování, kdy se spotřeba drží kolem sedmi litrů na sto kilometrů. Svým charakterem nevybízí ke zběsilému zrychlování ani k atakování maximální rychlosti. Přesto v případě potřeby se pohodlně a bezpečně řídí i při sto osmdesáti kilometrech na tachometru. Podíl na tom má velmi přizpůsobivý posilovač řízení stejně jako komfortní (nikoliv však poddajný) podvozek.
Pozitivní je na sedanu jeho základní výbava, do níž se počítá třeba osm airbagů nebo odemykání dveří a spuštění motoru pomocí magnetické karty. Pouze zamrzí, že ačkoliv pro otevření auta ji vyndávat není třeba, do středové konzole se před startováním zasunout musí. Kromě toho lze například mít za dalších osm tisíc na přístrojové desce kontrolku sledující tlak v pneumatikách. V testovaném voze byl součástí výbavy rovněž přehrávač CD s měničem na šest disků, který je dispozici za příplatek 22 tisíc korun. Z něj vyplynul hlavní zápor nesouvisející s jízdními vlastnostmi, ale narušující komfort. Kryty předních reproduktorů totiž při hlubších tónech nepříjemně rezonují.
Renault Mégane Sedan 1,6 16V
Motor zážehový čtyřválec
Objem 1598 cm3
Max. výkon 83 kW
Převodovka 5stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 193 km/h
Průměrná spotřeba 6,8 litru na 100 km
Základní cena 480 000 Kč
Klady
- adaptabilní posilovač řízení
- tichý motor
- bezpečnostní výbava
Zápory
- horší boční vedení sedadel
- k dispozici pouze s 5stupňovou převodovkou
- rezonující kryty reproduktorů