PRAHA – Na podzim se má v prodeji objevit skutečné dělo – civilní verze sed–mé generace soutěžního automobilu Mitsubishi Lancer Evolution. Vůz bude představitelem sportovní limuzíny třídy GT (Grand Tourismo) s pohonem všech čtyř kol a silným motorem. Exkluzivní nebudou ale pouze jeho výkony, ale také cena 1 755 000 korun. Nástupce typu Lancer Evolution VI, s nímž je v současné době finský jezdec Tommi Mäkinen v čele absolutního pořadí MS automobilových soutěží, je vybaven modernizovaným pohonem všech čtyř kol a osvědčeným dvoulitrovým přeplňovaným motorem Mitsu–bishi o výkonu 280 koní. Karoserie Lancer Evolution VII je odvozena od nového modelu Lancer, který se v Japonsku představil na sklonku roku 2000 (pod názvem Cedia) a jenž se v současné době objevil na trhu v Severní Americe.
K hlavním technickým přednostem nového modelu Lancer Evolution VII má patřit kromě vylepšeného designu interiéru a aerodynamických vlastností nové karoserie, umožňující optimální chlazení motoru a brzd, také zdokonalení programu elektronické jednotky řídící chod motoru. Změna softwaru umožnila zvýšení průběhu křivky kroutícího momentu. Nově je u tohoto vozu rovněž vyvinutý aktivní centrální diferenciál (ACD) a aktivní zadní diferenciál umožňující mnohem rychlejší průjezd a akceleraci v zatáčkách. Řidič může prostřednictvím elektronicky ovládané vícelamelové spojky volit tlačítkem na přístrojové desce optimální rozložení síly pro asfalt, sníh nebo štěrk. Další novinkou na podvozku je úplně nová verze systému Mitsubishi Sport ABS, včetně elektronického ovladače brzdné síly na jednotlivých kolech, která je doplněna závodními brzdami Brembo. Změna technologie výroby karoserie měla za následek padesátiprocentní zvýšení její tuhosti oproti předchozímu modelu. Lancer Evolution VII vyjede v limitované sérii 10 000 kusů. V současné době je vyráběna verze s pravostranným řízením. K náběhu výroby modelu s řízením vlevo dojde koncem léta 2001 a distribuce nového modelu pro kontinentální Evropu (včetně ČR) bude zahájena v listopadu 2001.