Menu Zavřít

Příliš drahé tarify. S cenami operátorů je nespokojená téměř polovina lidí

28. 8. 2018
Autor: Profimedia.cz

Ceny mobilních služeb v Česku hodnotí nepříznivě 44 procent lidí, zatímco opačný názor zastává více než pětina Čechů. Přesto jen 11 procent zákazníků plánuje v příštím půlroce změnit svého mobilního operátora. Vyplývá to z dnes zveřejněných výsledků červencového průzkumu agentury Nielsen Admosphere, do kterého se zapojilo přes pět stovek členů české internetové populace.

Cenovou úroveň mobilních služeb v Česku hodnotilo jako velmi nepříznivou 16 procent respondentů. Dalších 28 procent ji označilo za spíše nepříznivou. Opačný názor zastávalo 22 procent dotázaných a podle 29 procent lidí nejsou ceny u českých operátorů ani vysoké, ani nízké. Zbylých šest procent účastníků průzkumu volilo odpověď „nevím“.

Podle výkonného ředitele Asociace provozovatelů mobilních sítí Jiřího Grunda analýza jasně říká, že většina občanů je s nabídkou mobilních služeb spokojena. „Společnost dnes daleko více trápí neustálé zdražování bydlení, energií a potravin,“ uvedl.

Nejpozitivněji hodnotili ceny mobilních operátorů mladší uživatelé ve věku 15 až 34 let. Mezi pohlavími pak větší míru kritičnosti vykazovali muži. Nepříznivý postoj k cenové politice operátorů vyjádřilo 51 procent z nich, zatímco u žen se podíl nespokojených dostal na 37 procent.

 Jak Češi hodnotí ceny mobilních služeb

Výzkum také ukázal, že dotázaní z řad české internetové populace nemají o změnu operátora příliš velký zájem. „Pouze 11 procent zákazníků tuto změnu plánuje v následujících šesti měsících, přičemž v uplynulém roce svého poskytovatele mobilních služeb změnilo jen 13 procent klientů,“ uvádí společnost Nielsen Admosphere. Nejčastějším důvodem ke změně je výhodnější cena.

Jedním ze způsobů, jakým se telekomunikační firmy snaží získat nové a udržet stávající zákazníky, je reklama. Největším inzerentem v segmentu mobilních operátorů je společnost O2, která za první pololetí umístila reklamu v celkové ceníkové hodnotě 376 milionů korun, zjistila společnost Nielsen Admosphere.

Druhé místo patřilo společnosti T-Mobile. Její kampaně dosahovaly hodnoty 366 milionů korun. Reklama Vodafone měla cenu 230 milionů korun, přičemž výdaje Vodafonu na reklamu v prvním pololetí jako u jediného operátora v Česku meziročně klesly.

MM25_AI

Průzkum spokojenosti Čechů s cenami mobilních operátorů provedla agentura Nielsen Admosphere letos v červenci na reprezentativním vzorku 517 respondentů. Dotazovaným bylo nejméně 15 let.

Přečtěte si také:

Půl bilionu za kabely: Vodafone kupuje část Liberty Global, včetně české UPC

Mobilní data za pár korun: daleko před Českem jsou Slovensko i Indie

Operátoři slibují „datování bez počítání“. Je to prachsprostá lež

Kellner rozšiřuje telekomunikační impérium: PPF koupila aktiva Telenoru ve čtyřech zemích


  • Našli jste v článku chybu?