Místo suchého veletrhu nastupuje velkolepá show
Počítačoví vizionáři předpovídají novou průmyslovou revoluci. „Jsme na jejím počátku. Informační technologie mají šanci hrát dominantní roli v byznysu. Pokud jde o elektronický obchod, internetovou komunikaci a další využívání informačních technologií, budou do budoucna existovat dva typy společností. Ty, které se přizpůsobí rychle, a ty, které zaniknou, řekl v červenci v New Orleans Charles Wang, jeden z vizionářů informačního věku a muž číslo jedna společnosti Computer Associates.
Wangova společnost uspořádala v Louisianě obří softwarovou konferenci CA World 99, na kterou se sjelo dvacet pět tisíc lidí z celého světa. Kromě novinek v informačních technologiích a přednesených vizí lidí, jako je Charles Wang či Craig Barrett, předseda představenstva Intelu, bylo zajímavé i celkové pojetí konference. Nebyl to chladný veletrh, ale velkolepá show.
Kabaret Kumara a Wanga.
„Omluvte prosím chvilku zpoždění, zavolám mu, kde se zdržel, řekl Sanjay Kumar, muž číslo dvě v Computer Associates (CA). V tu chvíli se v sále zaplněném dvaceti tisíci účastníky konference na velkoplošných promítacích plátnech objevil šílenec na motorce, který právě likvidoval svojí zběsilou jízdou výstavu připravenou ve vedlejší hale. Za okamžik přenos ustal a jezdec v oblacích prachu vletěl mezi diváky. Sanjay Kumar si na pódiu lehl a kaskadér na motorce jej přeskočil a vjel do zákulisí. Do silného výbuchu vyšel v motorkářském oblečení šéf CA Charles Wang. Jeho následující zásadní projev, kde načrtl tři oblasti dramatického vývoje informačních technologií (vizualizace, e-thinking a infrastruktura), byl prokládán reklamou na produkty CA, které měly formu videoklipů.
Podobně i vystoupení Sanjaye Kumara bylo narežírované do posledních detailů a ze všeho nejvíce připomínalo televizní talk-show. Kumar si zval jednotlivé hosty (například viceprezidenta společnosti Quokkasports Williama B. Schaefera, předsedu představenstva a generálního ředitele společnosti PageNet Johna P. Frazeeho Jr. či předsedu představenstva a generálního ředitele společnosti 3Com Erica Benhamoua), se kterými diskutoval i žertoval na různých místech pódia o posledních inovacích v jejich oboru. Měnila se scéna, pozadí i barevné nasvícení. Zakomponována byla žertovná nedorozumění, kdy hosteska na výzvu „Přineste mi tuner nese rybu s tím, že rozuměla, přineste mi tuňáka. CA World 99 prostě předvedl, že byznys a věda mohou být zábavnou show.
Myšlenky vizionářů.
Charles Wang vyzval účastníky konference, aby začali myslet „mimo tradiční mantinely . Sám nabídl tři oblasti, kde očekává v nejbližší budoucnosti dramatický rozvoj. První je vizualizace. Podle Wanga k rychlému a správnému rozhodování manažerů je nezbytné, aby informace, které jim nejnovější technologie poskytují, byly vizualizovány. A nejlépe ve třech rozměrech. Druhou oblastí je e-thinking. Na bázi teorie neuronových sítí vzniká software, který má schopnost se učit, a tím se zdokonalovat a lépe přizpůsobovat prostředí. A konečně třetí oblastí je infrastruktura, která mohutní a propojuje všechno se vším. Šéf Intelu Craig Barrett a přes videokonferenci i legenda Intelu Andy Grove začali tím, že za pár let bude termín „internetová společnost naprosto nesmyslným a zbytečným pojmem, neboť všechny společnosti budou podle nich dělat byznys i prostřednictvím internetu. „Nejpodstatnější věc, kterou musíme mít stále na mysli, je, že většina digitální revoluce je stále před námi, řekl Andy Grove.
Charita.
Společnost CA zdůrazňuje význam charitativního úsilí úspěšných a přispívá do řady dobročinných fondů (například na pomoc týraným a hledání ztracených dětí). Společnost motivuje k příspěvku své zaměstnance závazkem, že ke každému jejich daru převyšujícímu deset dolarů přidá firma dvě stě procent na ten samý účel. I na konferenci CA World 99 byla kasička. Wang s Kumarem slíbili, že každý z nich přispěje ze svého stejnou částkou, která bude celkem vybrána ode všech účastníků.
Byznys pro město.
New Orleans týden hostil dvacet pět tisíc účastníků CA Worldu a byl to pro celé město jistě výborný byznys. Zástupci Prahy, kteří připravují-nepřipravují výroční zasedání Mezinárodního měnového fondu a Světové banky, by se měli jet do Louisiany podívat. Například hotely si nijak nenadsadily ceny. Taxikáře na letišti řídila energická dáma, která každému zájemci vybrala taxi a předem sdělila, kolik taxikáři zaplatí. Spojení hotelů s kongresovým centrem zajišťovaly speciální linky autobusů, které jezdily každých dvacet minut. Počítačová síť kongresového centra byla propojená s jednotlivými hotely. Počítáme-li, že průměrná cena jednoho hotelového pokoje na jednu noc se blíží ke dvěma stům dolarů, přidáme-li každodenní útratu v lepších restauracích a jazzových klubech a různé nákupy, a to vynásobíme dvaceti pěti tisíci, dostaneme příjem pro New Orleans převyšující třicet milionů dolarů.