Menu Zavřít

Připlaťte si patnáct tisíc

30. 1. 2003
Autor: Euro.cz

Test

S celkovým počtem 220 prodaných vozů se Rio v loňském roce stalo nejžádanějším modelem automobilky KIA v České republice. Pro rok 2003 proto jihokorejský výrobce připravil faceliftovanou verzi. Změny se kromě vnějšího designu dotkly rovněž motoru a jízdních vlastností vozu.
Exteriér automobilu je rozporuplný. Zepředu je vůz fádní a ničím nezaujme, jak klínovitá zadní část, upoutá moderním sportovním vzhledem linií a elegantně řešenými koncovými světly. Nové Rio se v porovnání se svým předchůdcem prodloužilo o 2,5 centimetru a o půl centimetru se rozrostlo do stran. Výška vozu je o dva centimetry nižší, což přispívá sportovnějšímu charakteru vozu. Všechny tyto změny napomohly větší stabilitě vozu, zejména při průjezdech zatáčkami.
Vnitřní vybavení se nese zcela v duchu automobilky: vhodně rozmístěné ovládací prvky na palubní desce, strohý, avšak nikoli nepříjemný design, dojem kazí pouze použité tvrdé plasty. Týdeník EURO měl možnost vyzkoušet verzi s lepší výbavou a označením LS. V ní jsou za cenu bezmála 320 tisíc korun ABS, elektrická zpětná zrcátka, podélné střešní nosiče i přední mlhovky. Levnější verze RS se dvěma airbagy, centrálním zamykáním nebo elektrickým stahováním předních oken je k dispozici od necelých 285 tisíc korun.
Novinky v oblasti pohonné jednotky se týkají hlavně navýšení výkonu a snížení spotřeby. Výrobce po úpravách z třináctistovkového motoru nyní dostane o pět kilowattů více než u předchozího modelu, kombinovaná spotřeba benzínu natural klesla o pět deci na 6,6 litru. Tento údaj se víceméně shodoval se spotřebou při testování. Agregát vozu je při svém nevelkém výkonu poměrně agilní, což dokládá i solidní zrychlení z nuly na stovku za 14,2 vteřiny (Fabia Combi, která je v nižší střední třídě jedním z konkurentů jihokorejského automobilu, tento výkon zvládá o 1,6 sekundy pomaleji). Pochválit je třeba brzdy s ostrým nástupem, které ani při plném zatížení nemají s brzkým zastavením velké problémy.
Přes vylepšené jízdní vlastnosti má však nové Rio stále co dohánět. Hladina hluku uvnitř kabiny se sice snížila, přesto je ve vysokých otáčkách nadměrná. Stabilita vozu na silnici je ve srovnání s konkurenty ze stejné kategorie průměrná (cenově nejblíže jsou Riu hlavně Škoda Fabia Combi 1,4, Seat Ibiza 1,4 anebo Hyundai Accent 1,3).
V nabídce automobilky se kombík Rio objevuje rovněž se silnějším šestnáctiventilovým motorem o objemu 1,5 litru, jehož cena je pouze o patnáct tisíc vyšší, a navíc má o něco lepší výbavu. Stojí proto za úvahu, zda si raději nepřiplatit.

WT100

KIA Rio Combi 1,3 LS (testovaná verze) Motor benzinový čtyřválec
Zdvihový objem 1343 cm3
Nejvyšší výkon 60 kW
Převodovka manuální pětistupňová
Nejvyšší rychlost 165 km/hod
Průměrná spotřeba 6,6 l/100 km
Cena 319 980 Kč

Box:
Korejci se množí Od dubna roku 1994 do konce letošního ledna se v Česku prodalo už osm tisíc automobilů KIA. V současné době je v nabídce automobilky devět modelových řad. Loni si tyto jihokorejské vozy vybralo 1135 českých zákazníků, což je o 499 více než v předchozím roce. Ke zvýšení zájmu přispělo zejména rozšíření nabídky o nové modely Carens a Sorento a zároveň facelift většiny dalších modelů. V kategorii osobních vozů se největší pozornosti těšily modely Rio, Shuma II a Carnival.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).