Menu Zavřít

PŘÍSLIB VYŠŠÍHO KOMFORTU

31. 8. 2001
Autor: Euro.cz

Nové Audi A4 Avant

Vůz by se měl v prodeji objevit v září – Automobilka Audi se chystá v září vytáhnout další eso z rukávu – nový model A4 Avant. Vůz má přinést takové technologie, jako je například bezstupňová převodovka multitronic nebo vysoce sofistikované hliníkové závěsy kol. Vyspělé zážehové a vznětové TDI motory mají propůjčit novému modelu dobrou dynamiku, a přitom si zachovat střídmost ve spotřebě paliva. Z porovnání nastupujícího modelu Audi A4 Avant a předchozí verze, kterých se od zahájení výroby v roce 1996 prodalo přes 300 tisíc, lze posoudit, jak velký krok směrem k vyšší kvalitě cestování nový model udělal.

Nové Audi A4 Avant je dlouhé 4,54 metru a jeho rozvor se zvětšil o 33 mm, což se odrazilo především ve velikosti prostoru na zadních sedadlech, kde mají pasažéři o 43 mm více místa pro kolena.

Komfort cestování ovlivňuje větší šířka nového vozu (1766 mm), díky čemuž mají pasažéři v oblasti ramen vpředu

o 17 mm, a vzadu dokonce o 29 mm více místa. Základní objem zavazadlového prostoru se zvětšil z 390 na 442 litrů, po sklopení zadního opěradla, standardně děleného v poměru 1/3:2/3, nabídne Audi A4 Avant prostor pro náklad o objemu až 1288 litrů. Do tělesa rolovacího krytu zavazadlového prostoru je integrovaná i pružná ochranná síť oddělující interiér vozu od prostoru pro náklad. Chytrým detailem je upevnění tělesa krytu k širšímu z opěradel zadních sedadel, se kterým se také v případě potřeby sklápí směrem dopředu, a je ho tedy možné snadno vyjmout z vozu bočními dveřmi.

Pod podlahou zavazadlového prostoru je ještě jeden menší úložný prostor o objemu 65 litrů. Pevnou podlahu lze částečně nebo úplně složit za zadní opěradla, a využít tak plnou kapacitu kufru. Praktickou maličkostí je síťka na levém boku zavazadlového prostoru, která se spolehlivě postará o nejrůznější drobnosti. Do pravého boku je pak začleněna dvanáctivoltová zásuvka, kterou je možné napájet například autochladničku.

Pod kapotami nových vozů Audi A4 Avant se ukrývají zážehové motory a přeplňované vznětové agregáty TDI s přímým vstřikováním paliva do válců. Všechny benzinové motory plní emisní limity normy EU IV, vznětové TDI agregáty vyhovují limitům normy EU III. Na základním stupínku výkonové škály zážehových motorů pro nové Audi A4 Avant stojí řadový čtyřválec o výkonu 96 kW/130 k. Druhým čtyřválcem je přeplňovaná osmnáctistovka 1.8 T o výkonu 110 kW/150 k. Nejvýkonnějším motorem pro Audi A4 Avant je nový vidlicový šestiválec o objemu tří litrů a výkonu 162 kW/220 k.

Příznivci vitálních a zároveň mimořádně hospodárných přeplňovaných vznětových motorů TDI mohou volit buď čtyřválec objemu 1,9 litru o výkonu 96 kilowattů, nebo vidlicové šestiválce TDI V6 o shodném objemu 2,5 litru, naladěné na výkony 114, respektive 132 kilowattů.

Výkon motorů Audi A4 Avant se přenáší buď na přední, nebo na všechna čtyři kola. K přenosu výkonu slouží manuální pěti či šestistupňové převodovky. Modely s pohonem všech kol quattro jsou dostupné se samočinnou pětistupňovou převodovkou tiptronic, která pracuje buď v plně samočinném, nebo manuálním režimu. Většinu verzí je možné získat také s bezstupňovou samočinnou převodovkou multitronic.

Díky hojnému využití lehkého hliníku v konstrukci zavěšení kol Audi A4 Avant jsou takzvané neodpružené hmoty velmi nízké, což se má pozitivně projevit v komfortu a stabilitě jízdy. Nový vůz údajně vyhovuje nejvyšším kritériím i co se týká úrovně pasivní a aktivní bezpečnosti. Do standardní výbavy všech vozů patří i elektronický stabilizační systém ESP nebo tak–zvaný brzdový asistent. Všechny modely a verze mají také dvojici čelních a předních bočních airbagů a průběžné hlavové airbagy systému SIDEGUARD. Airbagy spolu s velmi tuhým skeletem vozu, který vytváří kolem prostoru pro cestující pev–nou ochrannou buňku, zaručují v případě havárie maximální ochranu pasažérů.

MM25_AI

Interiér vychází z propracovaného konceptu, se kterým se už před časem představily čtyřdveřové limuzíny Audi A4.

Výběrem nejkvalitnějších materiálů pro čalounění a palubní desku se nové Audi A4 Avant podle výrobce vyrovná prestižním vozům nejvyšších kategorií. To samé platí i o kvalitě standardní výbavy, kterou lze navíc rozšířit o řadu prvků – například o vyspělé palubní informační systémy nebo další komfortní a funkční prvky do interiéru. Zákazníci mohou volit z celkem šestnácti laků.

  • Našli jste v článku chybu?