PRAHA (hns) - Česká spořitelna se rozhodla věnovat část svých výnosů z bezhotovostních transakcí, které od 20. března do 20. května tohoto roku uskuteční její klienti, na konto Nadačního fondu Mamma. Ten prostředky věnuje na nákup mamografu. „Přesně se bude jednat o padesát haléřů z každé transakce. Rádi bychom tak klienty aktivně zapojili do adresné pomoci, kterou Česká spořitelna poskytuje v oblasti charity. Pokud se tento princip osvědčí, jsme připraveni přijít s další podobnou aktivitou,“ uvedl náměstek generálního ředitele České spořitelny Martin Škopek. V současnosti v Česku onemocní během svého života rakovinou prsu každá desátá žena. V případech, kdy se nemoc podaří včas odhalit, se pacientky zcela uzdraví. V České republice zatím připadá zhruba 160 tisíc žen na jeden mamograf. Pořízení základního mamografického přístroje vyjde na dva až tři miliony korun; banka výnosy akce odhaduje v řádu milionů korun.