Menu Zavřít

Pro konzervativní uzákazníky

11. 9. 2002
Autor: Euro.cz

Příloha Luxusní auta

Stálicí na nebi luxusních automobilů je Porsche. Je to tak drahá značka, že jí v tuzemsku stačí jediný prodejce - Porsche InterAuto Cz. Nabídka automobilky se v současné době skládá ze tří modelových řad. Jedná se o dvoumístný roadster Boxter, model 911 v provedení kupé a kabrio a pětimístné sportovně–užitkové Cayenne. Cenové relace jsou u těchto aut skutečně exkluzivní - nejlevnější Boxter 2,7 vyjde na 1 555 000 korun, za nejdražší Carreru GT 2 zaplatí zájemce 6 101 000 korun.
Prodeje v Česku zůstávají vyrovnané zhruba na stejné úrovni. „V posledních čtyřech letech se nám pravidelně dařilo dosahovat každý rok kolem dvaceti prodaných kusů, tento rok chceme dosáhnout nejlepšího výsledku v historii. Naším cílem je pětadvacet vozů,“ říká ředitel Porsche InterAuto CZ Richard Vegera. „Pozorně sledujeme sílící kurs koruny a snažíme se tomuto trendu přizpůsobovat aktuální prodejní ceny. Na začátku srpna jsme je snížili téměř o deset procent ve srovnání s předchozím rokem.“
Typického zákazníka Porsche nelze podle Vegery popsat jednoduchou formulkou, ve které by bylo možné najít vše podstatné. Obecně se jedná o úspěšného podnikatele nebo manažera velké zahraniční společnosti nebo úspěšného sportovce. Typický zákazník Porsche je konzervativní, požaduje nejlepší kvalitu ve spojení s tradicí a nechce být na rozdíl od řidičů Ferrari příliš viděn. V Porsche jezdí řada známých osobností – například tenisté Petr Korda a Bohdan Ulihrach, hokejový brankář Roman Čechmánek nebo návrhář Theodor Pištěk.

  • Našli jste v článku chybu?