VYZKOUŠELI JSME - RENAULT MÉGANE GRANDTOURRenault loví podnikatele na akční cenu svého kombíku Mégane. Ve verzi N1 jej lze až do konce října získat za 296 600 korun, nabídka platí do vyprodání zásob. Profit vůz minulý týden otestoval s dravým naftovým dvoulitrem pod kapotou.
VYZKOUŠELI JSME - RENAULT MÉGANE GRANDTOUR Renault loví podnikatele na akční cenu svého kombíku Mégane. Ve verzi N1 jej lze až do konce října získat za 296 600 korun, nabídka platí do vyprodání zásob. Profit vůz minulý týden otestoval s dravým naftovým dvoulitrem pod kapotou.
Pořídit si kombík pro převážení nákladu za cenu nižší než 300 tisíc korun vypadá trochu jako sci-fi. Ani s akční cenou Renaultu to ale není možné. Výše zmíněná cenovka totiž nezahrnuje DPH a také přestavbu na verzi N1. Za tu zájemce zaplatí dalších 21 tisíc korun, takže za nejslabší verzi méganu stejně člověk zaplatí více než 300 tisíc. I tak je cena solidní. Co za ni automobilka nabízí?
Změny oproti předchozí verzi jsou veskrze kosmetické. Příď s ostřeji řezanými světlomety a novým nárazníkem je agresivnější, přední i zadní světla mají jinou optiku a znalci zaregistrují nová kola. Inovace v interiéru se omezují na novou grafiku přístrojů, nové barvy a případně nový navigační systém. V kabině je také množství důmyslných odkládacích prostor, které se skrývají i v podlaze pod koberečky.
Francouzský kombík má dost avantgardní tvary, designéři si s karoserií hodně pohráli. Také vnitřek je trochu futuristický a má dost ostrých hran, stejně jako zevnějšek. Palubní deska je z několika druhů plastů, dojem tu a tam umocňují hliníkové rámečky. Nestartuje se klíčkem, ale pomocí magnetické karty, která se zasune do otvoru v mohutném středovém panelu. Ruční brzda připomíná madlo záchranné brzdy v železničním vagonu. Mégane se prostě liší od konfekce, má svůj styl. Co se nám naopak při testu nelíbilo, bylo občasné povrzávání plastů při jízdě a také skutečnost, že pedály plynu a brzdy byly příliš blízko u sebe. V autě byl sice dostatek místa pro všechny cestující, ale kufr zase tolik prostoru nevykázal. Má v základu 520 litrů, což je o šedesát litrů méně než u hlavního konkurenta -Škody Octavia Combi. Ve francouzském kombíku lze ale prostor pro zavazadla zvětšit až na 1600 litrů, takže může také suplovat malou dodávku.
Naše auto poháněl nový dvoulitrový naftový motor s výkonem sto padesáti koní, který dokáže pohánět mégana více než 200kilometrovou rychlostí. Musí se trochu točit, ale má po sešlápnutí pedálu ohromný nástup, z nuly na stovce je za 8,8 sekundy.
Kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem je jen 5,4 litru nafty na sto kilometrů, ale když jsme motoru šlapali na krk, pojídal také osm litrů. Přesto ho lze doporučit s tím, že jeho hlavní nevýhodou je cena. Renault ho prodává jen v nejvyšší výbavě Privilege a auto s ním vyjde na 744 900 korun, tedy více než dvakrát tolik než nejslabší verze v akční ceně.
Výsledek testu: Mégane Grandtour je kombík pro všestranné použití, má hezký design a skvělý sportovní podvozek. Ale za nízkou akční cenu lze pořídit jen nejslabší verzi a ještě se doplácí za montážní přepážku. Kdo chce výkonný motor, ten musí stejně připlatit.
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Mégane Grandtour je typický rodinný kombík, ze kterého lze vyjmutím sedadel udělat malou dodávku se 1600 litry nákladového prostoru. Kdo chce ale odpočet DPH, ten si připlatí za přestavbu na N1 plných 21 tisíc korun.
TECHNICKÉ ÚDAJE
model Mégane Grandtour 2,0 dCi
typ vozu pětimístný kombík
motor naftový čtyřválec
objem válců 2 litry
max. výkon 110 kilowattů
max. rychlost 209 km/hod
zrychlení 0-100 8,8 sekundy
spotřeba 5,4 l/100 km
kufr 520/1600 litrů
cena přestavby N1 21 000 Kč
cena (základ) 744 900 Kč