glosa Finanční arbitr rozhodl, že Komerční banka musí uhradit svému klientovi zmizelé peníze z účtu. Okradený muž ovládal své peníze přes internet a kdosi zneužil jeho malých počítačových znalostí. Speciálním programem napadl jeho počítač, ukradl mu identitu, přihlásil se do bankovního systému místo něj a převedl peníze (viz str.
glosa
Finanční arbitr rozhodl, že Komerční banka musí uhradit svému klientovi zmizelé peníze z účtu. Okradený muž ovládal své peníze přes internet a kdosi zneužil jeho malých počítačových znalostí. Speciálním programem napadl jeho počítač, ukradl mu identitu, přihlásil se do bankovního systému místo něj a převedl peníze (viz str. 26).
Banka se před finančním arbitrem hájila tím, že zabezpečení klientova počítače nemohla ovlivnit. Arbitr jí za pravdu nedal - nikde v obchodních podmínkách totiž nebylo striktně stanoveno, co všechno musí klient udělat, aby bylo jeho internetové bankovnictví bezpečné.
Důsledek akce je jasný. Banky rozepíší obchodní podmínky na několik dalších listů tak, že se v nich už skutečně nikdo nevyzná. Lepší by přitom bylo, aby své klienty s možnými riziky internetového bankovnictví seznámily rovnou při uzavírání smlouvy. Jenže to by si to pak třeba někdo mohl rozmyslet a banky by přišly o kšeft.