Menu Zavřít

Prodávejte a nakupujte přes internet

25. 7. 2005
Autor: Euro.cz

TRŽIŠTĚ B2B Dobré obchodní zakázky se dají získat i bez vybudované sítě stálých zákazníků nebo kontaktů. Stačí jen využít možnosti Internetu a zveřejnit nabídku či poptávku po zboží nebo službách na specializovaných webových stránkách.

TRŽIŠTĚ B2B Dobré obchodní zakázky se dají získat i bez vybudované sítě stálých zákazníků nebo kontaktů. Stačí jen využít možnosti Internetu a zveřejnit nabídku či poptávku po zboží nebo službách na specializovaných webových stránkách. Jste nová firma a nikdo vás nezná? Přesto můžete rychle získat nové zákazníky a obsadit lukrativní trhy. Nebo naopak nakoupit dobré zboží za zajímavou cenu. Slouží k tomu specializovaná internetová B2B tržiště. B2B je anglická zkratka označují obchod mezi dvěma firmami. JAK NA TO Princip tržiště je jednoduchý. Firma, která chce něco prodat, vloží do systému svou nabídku, klidně i včetně fotografie produktu. Tržiště se pak postará o rozeslání této informace všem, kteří se o dané zboží či služby zajímají. Poptávka se nasměruje přímo na firmy, které se problémem zabývají a pošle ji e-mailem přímo na osobu, která se o zakázky firmy stará - tedy na toho správného člověka. Rozešlou se maximálně konkrétní požadavky - reagují tedy pouze firmy, které mají o zakázku opravdu zájem a realizace je v jejich technických možnostech. Například prodáváte-li lopaty, dostane se informace o vašich lopatách ke všem, kdo chtějí koupit lopaty. Pak už jen záleží na tom, jestli jsou vaše lopaty pro nakupujícího zajímavé. Rozhodne-li seje nakoupit, osloví vás elektronicky a obchod může být uzavřen za několik minut. V případě B2B obchodování navíc odpadají papírová výběrová řízení. Tedy sestavování nákladných inzerátů, posbírání papírových nabídek do výběrového řízení a organizace týmů lidí, kteří nabídky vyhodnotí. Poptávka se pouze zadá do systému tržiště a v okamžiku spárování s nabídkou se dostaví přehledné vyhodnocení. „Díky B2B tržišti mám pravidelně velké množství poptávek na marketingové, propagační, prezentační a prodejní služby. Třetinu klientů tvoří ti, kteří kontakt na moji společnost „získali právě přes internetové tržiště,“ říká majitel marketingové firmy WMC Marcel Winter. PRODÁVAT LZE l DO CIZINY Protože internet sahá za hranice země, je možné prostřednictvím B2B tržišť proniknout i do zahraničí. V tuto chvíli jsou nejčastěji využívanými lokalitami země Evropské unie. Největší počet zakázek - tedy poptávek a nabídek - registruje B2B tržiště „ABC Českého Hospodářství“ ze zemí jako je Francie, Německo, Velká Británie, Španělsko. Velmi dobře se rozjíždí touto formou i obchod se Spojenými státy nebo Ruskem. Možnost bez obtíží prodávat do ciziny vyhovuje společnostem ze všech sektorů ekonomiky. „B2B tržiště využívám několik let a díky této službě jsem už realizoval několik exportních zakázek do USA,“ pochvaluje si René Šmerda, majitel stejnojmenné společnosti, která se zabývá prodejem uměleckého skla. Není proto divu, že internetová tržiště získávají v Česku stále větší oblibu. Právě největší a nejstarší tuzemské B2B tržiště „ABC Českého Hospodářství“ registruje v současnosti více než 23 tisíc aktivních uživatelů. Každý den systém tržiště rozesílá přes 21 tisíc emailů podle profesního zaměření klienta, které informují o aktuálně zadaných poptávkách a nabídkách. Přibližně 80 procent nabídek či poptávek je rychle spárováno a podporuje tak rychlé uzavření obchodu. „Internetové obchodování prostřednictvím B2B tržišť zažívá za poslední rok nový boom. Jen v naší společnosti se počet uživatelů oproti loňsku zvýšil desetkrát. Největší zájem registrujeme ze strojírenství, stavebnictví a finančních a obchodních služeb. Firmy zjišťují, že B2B obchody jsou rychlé a efektivní,“ říká projektová manažerka ABC Českého Hospodářství Lucie Vojtova. INTERNETOVÁ B2B TRŽIŠTĚ**

ABC Českého Hospodářství -www.abc.cz

Intelligo - www.lntelligo.cz

FIN25

InOcean - www.lnOcean.cz

CenTrade - www.centrade.cz

  • Našli jste v článku chybu?