Prodej nových osobních aut za 11 měsíců letošního roku meziročně vzrostl o téměř šest procent na 251 628 vozů. V samotném listopadu ale prodej o procento klesl na 22 925 aut. Oznámil to Svaz dovozců automobilů.
Více než 58 prodaných vozů mělo benzinový motor, dieselů bylo 38 procent a vozy na CNG a hybridy měly shodně po jednoprocentním podílu. Tři čtvrtiny aut nakoupily firmy.
První je značka Škoda s růstem prodeje o čtyři procenta na 78 592 vozů, následuje Volkswagen s růstem o dvě procenta na 25 183 aut a třetí Hyundai prodal 19 875 vozů, tedy meziročně o tři procenta více. Na dalších místech skončily značky Ford, Dacia a Renault. Nejprodávanější modely jsou Škoda Octavia, Fabia, rapid a Superb, následuje Hyundai i30 a VW Golf.
Škoda v listopadu prodala 7566 nových aut, což je o 1000 vozů víc, než loni. Zároveň byl listopad letošní sedmý růstový měsíc. „Množství přijatých objednávek poprvé v historii značky Škoda na tuzemském trhu každým dnem překoná hranici 100 tisíc vozů,“ uvedl ředitel Škoda Auto ČR Luboš Vlček.
Škoda postaví v Boleslavi novou lakovnu. Investuje 5,5 miliardy
Registrace lehkých užitkových automobilů proti loňskému roku vzrostly o necelé procento na 17.522 aut. Nejvíce prodal Peugeot (2840), následují Fiat (2428) a Ford (2058).
Prodej nákladních vozidel klesl o 11 procent na 9055 aut. V samotném listopadu však vzrostl o desetinu. První je Mercedes-Benz s 1938 prodanými vozy, druhý je MAN s 1591 vozidly a třetí DAF s 1297 vozy. Prodej autobusů klesl o 32 procent na 629 vozidel.
Kategorie motocyklů zaznamenala pokles o šest procent na 15 503 strojů. Nejprodávanější byla Honda s odbytem 2597 motocyklů, následují Yamaha s 1098 prodanými stroji a BMW, která prodala 781 nových motorek.
Dále čtěte: