Menu Zavřít

Prodej aut v Česku loni klesl o 4,4 procenta. Škoda drží třetinový podíl na trhu

8. 1. 2020
Autor: čtk

Prodej nových osobních aut v loňském roce klesl o 4,4 procenta na 249.915 vozů. V prosinci přitom trh vzrostl o téměř 28 procent. Nejprodávanější značkou minulého roku byla Škoda Auto s podílem přes 34 procent. Vyplývá to z informací Svazu dovozců.

Pokles podle tajemníka svazu Josefa Pokorného způsobily především rekordní prodeje v předchozím roce 2018 související se zaváděním nového způsobu emisního měření WLTP.

Letos by se mělo v Česku podle odhadu PwC prodat 245 tisíc osobních aut. Pokles způsobí mírné snížení spotřebitelské důvěry i zavedení emisních limitů pod hrozbou sankcí. Vzrůst by měl zájem o hybridy a elektromobily.

Škodovka daleko vpředu s jasným náskokem

Škoda prodala loni v Česku 85 895 aut, což je meziročně o dvě procenta více, následuje Volkswagen s poklesem o 14 procent na 20 869 prodaných vozů a Hyundai s odbytem 19 302 aut, tedy nižším o šest procent. Na dalších místech jsou Dacia, Peugeot, Renault a Toyota.

Podle partnera EY Petra Knapa velké absolutní poklesy zaznamenaly zejména značky Ford, Nissan a VW, když každá prodala o více než 3000 aut méně. „Zajímavý je výborný výsledek Škody, která má poprvé od roku 2007 více než třetinu českého trhu. Letos lze očekávat vyšší opatrnost kupujících, menší optimismus z obav z dalšího ekonomického vývoje, a trh se také bude muset učit kupovat a používat elektromobily ve větších objemech. Očekávám, že trh může při zohlednění aktuálních trendů znovu poklesnout, odhadem v řádu tři až sedm procent oproti loňsku,“ řekl.

Nejoblíbenějším modelem byla Škoda Octavia s 21 663 prodanými vozy, následují další škodovky Fabia a Karoq, kterých se prodalo 20 251 kusů, respektive 9911. Na dalších místech jsou Škoda Rapid a Hyundai i30.


Podívejte se na galerii:

Škoda Auto zahájila v Kvasinách výrobu hybridního superbu. Investovala 311 milionů

 Pokud se baterie hybridního superbu nabíjí pomocí nabíjecího wallboxu, trvá nabití 3,5 hodiny


Frčely především SUVéčka

Největší podíl 33 procent měly vozy SUV, na druhém místě je nižší střední třída s 19,5 procenta a malé vozy s téměř 16 procenty. Na 70 procent prodaných aut mělo benzinový motor, 27,7 procenta pak diesel. Celkem 72,5 procenta aut nakoupily firmy.

Prodej lehkých užitkových vozů se zvýšil o jedno procento na 20 436 aut. První je Volkswagen s 2962 vozy, následuje Peugeot s 2715 auty a Fiat s prodejem 2583 aut. Registrace nákladních aut klesly o 0,4 procenta na 9852 vozů. Nejprodávanější byly značky Mercedes-Benz, MAN a Scania.

Prodej autobusů se zvýšil o 1,4 procenta na 1220 vozidel. Jedničkou na trhu je SOR se 401 registrovanými vozy, následuje Iveco Bus s 326 vozy a Scania se 105 vozidly.

Motocyklový trh vzrostl o 8,5 procenta na 18 744 prodaných strojů. Vede Honda s 3908 prodanými motocykly, druhá skončila Yamaha (1679) a třetí je CF Moto (1091).

Čtěte také:

Recese: český automobilový průmysl se připravuje na horší časy

Auta na CNG jsou ke klimatu šetrnější než elektromobily, vyplývá ze studie od FIA

Průzkum: Proč lidé nechtějí kupovat elektromobily? Jsou drahé a mají nízký dojezd

Rozvoj elektromobilů zlevní technologie a nastartuje boom bateriových úložišť, tvrdí studie

Škoda Auto vyrobila první sériové komponenty pro elektromobily Volkswagen

bitcoin_skoleni

Škoda Auto dodá ministerstvu vnitra auta za 405 milionů korun

  • Našli jste v článku chybu?