Menu Zavřít

Prodej aut v EU se zvedl o 5,8 procenta, dařilo se hlavně Renaultu

15. 12. 2016
Autor: Jiří Červenka

Prodej aut v Evropské unii po říjnovém mírném poklesu v listopadu opět oživil a zvýšil se o 5,8 procenta na téměř 1,15 milionu vozů. K růstu přispěly všechny velké automobilové trhy. Z předních automobilek se dařilo hlavně francouzskému Renaultu. Od počátku roku se počet registrací nových vozů zvýšil o 7,1 procenta na 13,5 milionu.

Prodej aut ve Španělsku se v listopadu zvýšil meziročně o 13,5 procenta. Ve Francii stoupl o 8,5 procenta a v Itálii o 8,2 procenta. V Británii byl prodej vyšší o 2,9 procenta a v Německu, které je největším evropských automobilovým trhem, se zvýšil o 1,5 procenta. Ve všech těchto zemích vzrostl prodej i za 11 měsíců, nejvíce pak v Itálii a Španělsku, kde je růst dvouciferný, informovalo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA).

Renaultu, který je druhou největší automobilkou v Evropě podle počtu prodaných vozů, se v listopadu zvýšil prodej o 16,8 procenta a od počátku roku o 12 procent. Renaultu pomáhají nové modely, jako SUV Kadjar. Vysoký růst prodeje zaznamenaly v listopadu také Daimler, BMW a Fiat Chrysler.

Největší evropské automobilce Volkswagen stoupl prodej o 6,5 procenta a od počátku roku o 3,1 procenta. Z toho prodej české Škody Auto se zvýšil o 7,9 procent a za 11 měsíců o 6,9 procenta. Skupina Volkswagen má na trhu EU téměř čtvrtinový podíl.

Podle Petra Kymličky z auditorské firmy BDO prodej samotné značky VW klesl o 0,4 procenta. „Škoda si udržuje se svým 4,3 procentním podílem na trhu EU devátou pozici mezi všemi prodávanými značkami a spolu s Audi přispívá nejvýznamnější měrou k dominantnímu tržnímu postavení skupiny VW,“ podotkl.

Prodej francouzské PSA, výrobce vozů Peugeot a Citroën, se naopak v listopadu snížil o 4,2 procenta. Pokles zaznamenal také Opel.


Dále čtěte:

MM25_AI

Drsná data pro Volkswagen. Prodej aut v USA se výrazně propadl

O auta je stále větší zájem, prodej stoupl o 13 procent


  • Našli jste v článku chybu?