Prodej nových osobních a lehkých užitkových vozů v Česku do září vzrostl o 0,4 procenta na 134.068 aut. Počet prodaných osobních automobilů stoupl o 6,8 procenta na 125.753 vozů.
Naproti tomu lehká užitková vozidla zaznamenala propad o 47,5 procenta na 8315 prodaných aut. Kvůli změně zákona lze od loňského dubna odečíst DPH i při nákupu osobních aut pro firmy. Nejprodávanější značkou osobních vozů byla Škoda s 39.591 prodanými auty, následoval Ford s 10.932 vozy a Volkswagen s 10.004 aut.
Podle analytika PricewaterhouseCoopers Jiřího Zouhara registrace automobilů potvrzují trend mírného oživování ekonomiky a opatrného optimizmu zákazníků. „Nákupní apetit se snaží podpořit i prodejci nejrůznějšími slevovými a marketingovými akcemi. Díky nim se již stává trendem, že za stejnou cenu než před rokem či dvěma má dnes zákazník i o třídu vyšší automobil,“ uvedl.