Původní pobídka tři tisíce euro na koupi nového elektromobilu s cenovkou pod 40 tisíc euro byla v červenci zvýšena na dvojnásobek. Zároveň německá vláda chce do roku 2030 milion dobíjecích stanic po celé zemi, v současné době se jejich číslo pohybuje kolem 30 tisíc, nově by jimi měla disponovat i každá čerpací stanice. Právě nejistá dostupnost dobíjecích míst byla identifikována jako jedna z největších překážek, které brzdily větší rozvoj elektřinou poháněných vozidel.
Ožívající trh po jarní karanténě sice vykazuje celková nižší čísla prodeje nových automobilů, avšak podíl elektromobilů se oproti loňskému srpnu zvýšil o 220 procent na 16 tisíc, u hybridů je situace odlišná, oproti minulému roku se prodej zvýšil o 130 procent na 46 tisíc prodaných vozidel. Podle expertních odhadů by se jich letos mělo prodat kolem 250 tisíc kusů, včetně hybridů. Za minulý rok to bylo 136 tisíc, růst poptávky po „zelených“ technologiích tak značně roste. Celkový prodej aut zároveň klesl oproti minulému roku o 20 procent na celkových 251 tisíc.
Je však otázka, zda se Němci dostanou na plánovaná čísla. Podle spolkového ministra dopravy Andrease Scheuera je potřeba k naplnění emisních cílů do roku 2030 v Německu prodat kolem 10 milionů elektromobilů. Pokud by pokračoval alespoň stejný růst, jako jsme mohli sledovat za poslední dva roky, Německo by mohlo naplnit vytyčený plán.
Německé plány počítají s celoevropským rozvojem elektromobility. Začátkem září spolkový ministr dopravy prohlásil, že je potřeba společný evropský aktivní přístup k budování potřebné infrastruktury pro elektrická vozidla. Jen tak je podle něj možné dosáhnout úspěšného přesunu k šetrnějším technologiím.
Německá vláda už v minulosti byla kritizována za fakt, že státní podpora pro koupi elektrovozidla je směřována pouze pro ty elektromobily, jejichž cenovka je pod 40 tisíci euro. Pro německý automobilový průmysl je to problém, jelikož většina jeho vozidel poháněných elektřinou se nachází až nad touto hodnotou. A tak podpora, která je prezentována jako součást pokoronavirové obnovy, nemusí německému průmyslu pomoci, když většina prodaných vozidel bude pravděpodobně zahraničního původu.