Menu Zavřít

Prodej hybridů letos stoupl o třetinu na 1473 vozů. Nejoblíbenější je Toyota

21. 6. 2018
Autor: Profimedia.cz

Prodej aut na hybridní pohon v Česku letos do května vzrostl o třetinu na 1473 vozů. Z toho více než 70 procent připadá na japonskou značku Toyota a desetina na Lexus. Čistých elektromobilů se za stejné období prodalo 225. Čistých elektromobilů se za stejné období prodalo 225. Vyplývá to z informací Svazu dovozců aut.

Množství hybridů na českých silnicích se podle odhadu ministerstva průmyslu a obchodu do roku 2020 zdvojnásobí na 12 tisíc vozů. Počet elektromobilů vzroste čtyřikrát.

Zájem o hybridy mají podpořit dotační programy i různé úlevy. Od letošního května mají hybridní vozy například možnost parkovat na placených zónách kdekoliv v Praze jen za stokorunu ročně. „Zákazníci se o parkování zdarma hodně zajímají. Začíná to i ovlivňovat jejich rozhodování, jaké auto si pořídit. Zvýhodnění je zajímavé zejména pro firmy, které tak mohou ušetřit desítky tisíc korun ročně,“ uvedla mluvčí české Toyoty Jitka Kořánová.


Svět v roce 2040: díky elektromobilům klesne spotřeba ropy o 7 procent

ilustrační foto


K registraci hybridního vozu pro parkování v Praze je potřeba splnit čtyři podmínky. Musí být možné přepnout jej na čistě elektrický pohon, výkon spalovacího motoru nesmí být vyšší než 135 kW, auto nesmí být starší deseti let od data první registrace, a to vše musí být potvrzeno výrobcem automobilu, jeho výhradním zástupcem v Česku nebo autorizovaným prodejcem.

Registrace hybridních vozidel se nevyřizuje na přepážce, ale řidiči se musí objednat k úředníkovi magistrátu, ideálně emailem. „Zájem o registraci hybridních vozidel je v počátku obdobný jako tomu bylo u elektromobilů. V budoucnu však čekáme zájem o registraci hybridních aut mnohem větší, protože jsou zpravidla i cenově dostupnější a v Praze se jich podle našich informací pohybuje více než elektromobilů,“ řekl mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman.

MM25_AI

Dále čtěte:

Auta budoucnosti: (bez)nadějné vyhlídky

Další stupeň závislosti. Evropa promarnila šanci stát se globálním lídrem ve výrobě baterií

Petrolejář Indráček: CNG v silniční dopravě je ekonomický nesmysl

Šéf SČS - Unie nezávislých petrolejářů Ivan Indráček


  • Našli jste v článku chybu?