Prodej nových osobních a lehkých užitkových vozů v prvním čtvrtletí vzrostl o 3,6 procenta na 41.725 aut. U osobních aut se zvýšil o 26,6 procenta na 39.339 vozů, užitková vozidla vykázala pokles o 74 procent na 2386 automobilů.
Autor: Jakub Stadler
Nárůst v kategorii osobních vozů souvisí nyní s možností odečíst daň z přidané hodnoty. „Mnoho firemních zákazníků na začátku minulého roku čekalo na novou úpravu DPH a nákup osobního vozu odložilo. Naopak běžely doprodeje a akční slevy v kategorii užitkových vozů,“ uvedl tajemník Svazu dovozců automobilů (SDA) Pavel Tunkl. Za celý letošní rok očekává svaz návrat k úrovni prodejů roku 2008, tedy zhruba 200 tisíc osobních a užitkových vozů. Proti loňsku to představuje nárůst o desetinu.
Nejprodávanější značkou osobních aut v lednu až březnu letošního roku byla Škoda s 13.769 vozy, což představovalo meziroční nárůst o 61 procent a tržní podíl 35 procent. Následovaly Ford s 3356 vozy, Volkswagen (2952 vozů), Renault (2515 vozů) a Hyundai (1765 vozů). Nejoblíbenějším modelem byla Škoda Octavia, dále Škoda Fabia a Ford Fusion.