Společnost Lenovo oznámila výsledky za uplynulé čtvrtletí. Celkem 36 965 počítačů prodaných v České republice představuje 10,8% podíl na trhu. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku jsou výsledky prodeje o 37,8 % vyšší, přičemž celkový český trh ve stejném období poklesl o 14 %.
Foto: Lenovo
V kategorii notebooků zaznamenala společnost Lenovo prodej 28 863 kusů a tržní podíl 11,0 %, v kategorii desktopů pak s 8 102 prodanými kusy 10,0% podíl na trhu a 100% nárůst oproti stejnému období loňského roku. Tato čísla vyplývají z údajů o stavu trhu, které zveřejnila výzkumná společnost IDC ve svých čtvrtletních zprávách PC Tracker. Mezi čtveřicí nejpopulárnějších značek počítačů na našem trhu je růst prodeje společnosti Lenovo i v tomto čtvrtletí výjimečný. Společnost Lenovo tak v součtu prodaných kusů za první tři kvartály roku 2011 dosáhla třetí příčky na českém trhu.
„S výsledky prodeje počítačů a notebooků jsme spokojeni. Vidíme hodně prostoru pro profitabilní růst, inovace a dlouhodobý úspěch v sektoru výpočetní techniky. Pro nás je to jednoznačné potvrzení správné strategie a volby produktů pro český trh,“ říká Petr Toman, generální ředitel společnosti Lenovo Czech Republic.
Společnost Lenovo dosahuje výrazného úspěchu i v globálním měřítku. Podle posledních předběžných výsledků IDC za uplynulé čtvrtletní prodala celosvětově 12,6 milionu počítačů a dosáhla rekordního podílu na trhu 13,7 %. Stala se tak druhým největším výrobcem počítačů na světě a odsunula Dell na třetí a Acer na čtvrtou pozici. Lenovo tak patří k nejrychleji rostoucím společnostem mezi výrobců počítačů už sedmý kvartál za sebou.
Společnost Lenovo je číslo 1 na největším světovém PC trhu – v Číně, která již dnes v počtu prodaných kusů předčí USA. V roce 2011 dokončila joint-venture s japonskou společností NEC a stala se lídrem také na japonském trhu. Na dvou ze tří největších světových PC trhů je tak již Lenovo jedničkou. Společnost Lenovo se v roce 2011 umístila na 450. příčce v žebříčku nejvýznamnějších světových společností Fortune Global 500.
Nové notebooky, AIO a také tablety
Ve třetím kvartále rozšířilo Lenovo portfolio o několik modelů v řadě ThinkPad notebooků, z nichž za pozornost stojí model ThinkPad X1. Jedná se o nejtenčí ThinkPad, který kombinuje tenký a lehký design, dlouhou výdrž baterie, rychlé nabíjení a další inovativní technologie.
Velmi oblíbenými se staly i all-in-one počítače, u nichž Lenovo zaznamenalo velký zájem uživatelů. Lenovo tento segment rozšířilo o první počítač z rodiny ThinkCentre Edge 91z, který uživatelům nabízí užitečné funkce a produktivitu v malém kompaktním modelu. Je vybavený procesory Intel Core a při tloušťce pouhých 2,5 palců je také jeden z nejtenčích AIO na trhu.
Novinkou minulého kvartálu jsou tablety. Společnost Lenovo na náš trh uvedla dva modely – ThinkPad Tablet a IdeaPad Tablet K1 – které jsou postavené na Androidu. Tablet IdeaPad K1 zaujme svým originálním designem a několika barevnými provedeními, ThinkPad Tablet zase překvapí svou elegancí a dotykovým perem, díky kterému lze zapisovat poznámky vlastním rukopisem. Kromě elektronického pera je ThinkPad Tablet vybavený standardním USB portem, slotem na SD karty a mini HDMI konektorem pro připojení externích displejů a projektorů.