Loni se v ČR prodalo 540 tisíc nových digitálních fotoaparátů, což bylo o osm procent více než v roce 2005. Díky klesajícím cenám však tržby rostly pomaleji než celkové prodeje – o dvě procenta na 143 milionů dolarů (zhruba tři miliardy korun). Vyplývá to z odhadů analytické IDC. Nejprodávanějšími značkami na českém trhu jsou Olympus, Canon a Panasonic, které představovaly téměř dvě třetiny všech fotoaparátů prodaných v roce 2006.
Český trh digifoťáků roste oproti ostatním zemím z regionu střední a východní Evropy výrazně pomaleji. Například v Polsku minulý rok stouply prodeje o patnáct procent, v Maďarsku dokonce o osmnáct. V Rusku, které je největším trhem regionu, činil meziroční nárůst prodejů 30 procent. Celosvětově roste prodej „digitálů“ zhruba o patnáct procent, přičemž letos by se jich mělo prodat 114 milionů. Analytici IDC však odhadují, že poptávka po přístrojích bude v následujících čtyřech letech zpomalovat a roku 2011 bude trh tolik nasycen, že prodeje začnou klesat.
Na odbyt šly loni nejvíce fotoaparáty s rozlišením šest megapixelů, přičemž se prodávaly především kvalitnější typy vybavené pokročilejšími funkcemi. Nejdynamičtějším segmentem je trh jednookých zrcadlovek, jichž se meziročně prodalo o 39 procent více.