Prodej osobních automobilů značky Volkswagen se v prvním čtvrtletí meziročně snížil o 1,3 procenta na 1,46 milionu aut. K poklesu odbytu hlavní značky největší evropské automobilky přispěla nižší poptávka v Evropě či v Severní a Jižní Americe. Oproti tomu odbyt na největším trhu v Číně stoupl. Automobilka, která se potýká s následky rozsáhlého skandálu s měřením emisí, to uvedla v páteční zprávě.
V Evropě dodal Volkswagen zákazníkům v prvním čtvrtletí o 0,2 procenta méně aut této značky než před rokem, na domácím trhu v Německu dokonce o 3,8 procenta. Ve střední a východní Evropě sice dodávky za čtvrtletí vzrostly, ale v hospodářské recesi se zmýtajícím Rusku klesl prodej o 12,5 procenta.
Ve Spojených státech, kde se emisní skandál loni na podzim rozhořel, dodala automobilka ve čtvrtletí o 12,5 procenta méně volkswagenů než před rokem. V celé Severní Americe se odbyt od ledna do března snížil o 6,5 procenta.
Dodávky v Číně stouply
Naopak dodávky v Číně, která je největším automobilovým trhem světa, stouply o 6,5 procenta na 722 800 vozů. Značka zde tak zaznamenala vůbec nejlepší výsledek za první čtvrtletí od chvíle, kdy před více než 30 lety vstoupila na čínský trh.
V samotném březnu dodala automobilka zákazníkům po celém světě 543.700 volkswagenů, tedy o 2,7 procenta méně než před rokem. Ve srovnání s propadem o 4,7 procenta v předešlém měsíci ale pokles zpomalil.
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že v rámci celé skupiny software instaloval do zhruba 11 milionů aut s naftovým motorem.