Odbyt klíčové značky VW z německého automobilového koncernu Volkswagen v prvním čtvrtletí meziročně klesl o 1,3 procenta na 1,44 milionu vozů. V samotném březnu nicméně o 2,5 procenta vzrostl a činil 557 400 vozů.
Firma zatím nezveřejnila údaje o souhrnném prodeji všech koncernových značek. Součástí koncernu je i mladoboleslavská Škoda Auto, která již dříve oznámila nárůst čtvrtletního prodeje.
Volkswagen je největší automobilkou v Evropě. Loni navíc vystřídal japonského konkurenta Toyota v čele světového automobilového trhu, když navzdory skandálu s měřením emisí zvýšil globální prodej o téměř čtyři procenta na rekordních 10,3 milionu vozů.
Škoda Auto již v úterý uvedla, že v letošním prvním čtvrtletí i v samotném březnu zaznamenala nejvyšší prodej za 122 let historie firmy. V prvním čtvrtletí prodala zákazníkům 283 500 vozů, meziročně o 2,5 procenta více. V březnu se odbyt zvýšil o 2,1 procenta na 108 500 vozů. Prodej výrazně vzrostl v západní, střední a východní Evropě, klesl naopak u modelu Octavia a na čínském trhu.
Piëchova vláda ve Volkswagenu končí. Přečtěte si více
Přečtěte si také: