Půjčte si od nás levněji než v bance, úrok začíná již od 2,99 procenta za rok. Na tuto reklamu láká klienty poskytovatel půjček Zonky. Sám je však odkázán na stamilionové půjčky od mateřské skupiny Home Credit, která patří do koncernu PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera. Společnost se zebrou ve znaku je od svého vstupu na trh ztrátová, jen loni prodělala 275 milionů korun.
Loňské výsledky hospodaření lze nalézt ve výroční zprávě, kterou firma před několika dny vložila do obchodního rejstříku. Ztráta se vyšplhala na 275 milionů korun, o rok dříve se jednalo o 272 milionů. K lepšímu výsledku nepomohlo ani meziroční zdvojnásobení objemu poskytnutých úvěrů. Jejich výše ke konci loňského roku dosáhla 3,33 miliardy korun.
Za uplynulý rok firma zvýšila také počet svých zaměstnanců - na 160 osob. Spolu s tím rostly mzdové náklady, po započtení zdravotního a sociálního pojištění narostly více než dvojnásobně na 179 milionů korun. Také všudypřítomná reklamní kampaň se prodražila; jen loni na reklamu a marketing padlo téměř 100 milionů korun. Oproti tomu tržby (hlavně z poplatků) činily pouhých 106 milionů korun, úrokové výnosy z poskytnutých úvěrů dosáhly zanedbatelných 366 tisíc korun.
Silně ztrátová Zonky se tak neobejde bez finančních injekcí od mateřské skupiny Home Credit Group. Jen za loňský rok se jednalo o 395 milionů korun formou zvýšení základního kapitálu a příplatku mimo základní kapitál. Jak se lze dočíst v závěru výroční zprávy, od ledna do května letošního roku musel vlastník do kapitálu firmy nalít dalších 218 milionů korun, dalších 100 milionů poskytl formou úvěru.
Dále čtěte:
Čínský protektorát Čechy a Morava
V Indii jsme rozjeli Home Credit na zelené louce, vzpomíná Vlastimil Hrabal. Teď pomáhá hongkongskému startupu