Menu Zavřít

Produkce chmele se snížila

29. 9. 2003
Autor: Euro.cz

Důležitým marketingovým nástrojem malých pivovarů se stává pivní turistika. Je to jeden ze způsobů jak se bránit masivní televizní reklamě velkých nadnárodních pivovarnických společností. "Pivní stezky nebudou pro pivovary záchranným pásem, ale představují jeden z projektů podporujících povědomí o značce piva a jménu výrobce," říká prezident Českého svazu malých nezávislých pivovarů Jiří Fusek.

Asi deset malých nezávislých pivovarů již s realizací pivních stezek začalo a vybudovalo dokonalé zázemí pro turistiku. Rodinný pivovar Chodovar v Chodové Plané zřídil z bývalého hradního sklepa vytesaného ve skále pivovarskou restauraci spojenou s pivovarským muzeem a prohlídkovou trasou klasické výroby českého ležáku. Investice Chodovaru do této formy propagace představovala tři miliony korun. Měsíčně navštíví restauraci patnáct, provoz pivovaru asi deset tisíc lidí. V příštím roce dojde k začlenění Chodovaru do příhraniční cyklistické stezky, která po území Horní Falce a Českého lesa povede návštěvníky do významných míst současné i zaniklé německé a české pivovarské tradice. V areálu pivovaru se staví hotel, který od příští turistické sezony nabídne zhruba 100 míst netradiční ubytovací kapacity. Podle ředitele Pivovaru Náchod Josefa Hlavatého jsou pivní stezky jedním ze způsobů, jak vejít ve známost i s regionálními značkami. „Jde hlavně o to, aby se malé pivovary ukázaly a mohly přitom konkurovat částkám, které na propagaci dávají nadnárodní pivovarské společnosti,“ řekl ředitel Pivovaru Náchod, v jehož areálu najdou turisté mimo jiné příjemné posezení v historickém železničním vagoně. Pivovar Černá Hora zase přestavěl starou sladovnu na centrum služeb s restaurací a fitcentrem. Při návštěvě Poličky je možné si objednat prohlídku pivovaru z roku 1865 spojenou s ochutnávkou nefiltrovaného piva a ubytovat se v hotelu Pivovar.

  • Našli jste v článku chybu?