Pražský hotel Clarion hostil minulý čtvrtek podnikatelský seminář týdeníku Profit.
Přednášející zprava: Erich Handl – moderátor, Ivana Třosková – Czech Trade, Miroslav Somol – EGAP, Petr Karel – London market, Ladislav Kročák, Eva Svobodová – Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, Tomáš David – Czech TOP 100.
Autor: Profit
V konferenčním centru v pražských Vysočanech se minulý týden sešlo šedesát podnikatelů, aby diskutovali o podpoře exportu a importu v České republice. Informace zprostředkovali zástupci GE Money Bank, pojišťovny Lloyd’s, agentury Czech Trade a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. S historií amerického koncernu General Electric a produkty jeho dceřiné firmy GE Money Bank seznámil přítomné její zástupce pro komerční bankovnictví Ladislav Kročák.
Nabídku státní agentury Czech Trade představila její pracovnice Ivana Třosková: „Kromě tradiční podpory exportu, incomingových misí a služeb našich zahraničních kanceláří máme i novinku, takzvaný screening. Jde o kvalifikované hodnocení zahraniční země pro zájemce o vstup na její trh,“ uvedla Třosková.
Společnost London market představil Petr Karel, Asociaci malých a středních podniků a živnostníků ČR její ředitelka Eva Svobodová. Podporu českého exportu, investic a pojištění úvěrů prezentoval v Clarionu náměstek generálního
ředitele EGAP Miroslav Somol. „Nové vládě bych doporučil podporovat export alespoň tak, jako tomu bylo dosud. Jsme otevřená ekonomika orientovaná na vývoz, šetření v této oblasti se nám nemusí vyplatit,“ upozornil Somol. Na semináři Profitu poprvé vystoupil Tomáš David, organizátor sdružení Czech TOP 100, které každým rokem sestavuje žebříček nejúspěšnějších firem. „Letos se tak stalo 16. června, na prvním místě se umístila společnost ČEZ,“ seznámil David přítomné s aktuálními výsledky.
Podnikatelé v Clarionu se v závěrečné diskusi ptali zejména zástupců GE Money Bank na možnosti úvěrování firem. Zástupci Czech Trade odpovídali na otázku, zda je agentura přítomna v Izraeli. Seminář ukončila tradiční tombola, po které následoval raut spojený se společenským setkáním. „Akce mě mile překvapila množstvím informací o vývozu a skvělou organizací,“ řekla majitelka agentury Hellas Helena Kohoutová, která každým rokem organizuje soutěž Exportní cena DHL.
Reportáž z akce přinesla ve čtvrtek večer zpravodajská televize Z1.