Menu Zavřít

Profit podporuje hledání nejlepšího exportéra

12. 6. 2009
Autor: Euro.cz

Prestižní ocenění Exportních cen roku udělované malým a středně velkým exportním firmám v České republice pokračuje letos už dvanáctým rokem. K původnímu organizátorovi soutěže z roku 1997, společnosti DHL, se od letoška přidala i třetí největší světová banka HSBC.

Jan Chudoba

Autor: Martin Siebert

Mediálním partnerem soutěže je také Profit.“Máme v záhlaví, že jde o týdeník pro podnikatele. Jsme už dvacátým rokem důležitým zdrojem informací právě pro malé a střední podniky,“ vysvětluje zapojení ředitel vydavatelství titulu Jan Chudoba.

EXPORTNÍ CENY ROKU DHL HSBC

Soutěžní kategorie v roce 2009

1.Malá společnost

> kategorie je určena malým firmám s maximálním počtem 50 zaměstnanců a obratem do 300 milionů Kč

> zahraniční vlastník společnosti může ve firmě držet maximálně 49 %

> Vznik společnosti musí být datován před 1. lednem roku 2007

2.Středně velká společnost

> kategorie je určena středně velkým firmám s maximálním počtem 250 zaměstnanců a obratem do 1,5 miliardy Kč

> ahraniční vlastník společnosti může ve firmě držet maximálně 49 %

> Vznik společnosti musí být datován před 1. lednem roku 2007

3.Exportér regionu

> speciální kategorie; v letošním roce byl vybrán Moravskoslezský kraj

4.Exportér teritoria

> speciální kategorie; pro letošní rok byla vybrána Čína

Partnerů soutěže je ovšem víc. Nově například akci aktivně podporuje společnost Coface CE, která v osmi zemích středoevropského regionu pomáhá firmám například při zajištění pohledávek nebo ocenění bonity podniků. Na deset tisíc vytipovaných malých a středních českých exportérů z více než dvoujnásobné české databáze zastoupení Coface dostane během několika týdnů nabídku zúčastnit se Exportní ceny DHL HSBC 2009. V listopadu pak převezme cenu nejlepšího exportéra jedna malá a jedna střední firma, nejlepší exportér z Moravskoslezského kraje a nejúspěšnější vývozce do Číny. „Věříme, že ocenění a zveřejnění jména důvěryhodných společností přispěje i ke kreditu firem, aby jejich partneři měli jistotu - s touto firmy se vyplatí na obchodu dohodnout,“ ukazuje na jeden z praktických výsledků soutěže zástupce Coface v Česku Radek Laštovička.

Luděk Drnec, obchodní ředitel DHL Express v ČR, k tomu dodává: „Chtěli jsme ukázat, že malé a střední firmy mohou české ekonomice pomoci z krize, což se nakonec potvrdilo. Od začátku projektu jsme se spojili s agenturou CzechTrade, která má podporu českých exportérů ´v popisu práce. Ohlédnu-li se zpět, troufám si tvrdit, že za těch dvanáct let se Exportní cena DHL stala již tradiční součástí českého exportu. A v současné situaci, kdy čeští exportéři čelí všem výzvám globální ekonomické krize, je téma Exportní ceny DHL HSBC stejně aktuální, jako bylo při jejím vzniku.“

CENY CZECHTRADE

Nejúspěšnější klient CzechTrade

> kategorie hodnotí firmy na základě nově uzavřených exportních kontraktů realizovaných s podporou služeb agentury CzechTrade

Aplikace průmyslového designu

> toto speciální ocenění si klade za cíl zvýšit povědomí českých firem o využití průmyslového designu a pomoci jim tak obstát v silné zahraniční konkurenci

bitcoin_skoleni

Záštitu nad akcí jako tradičně převzala vládní agentura na podporu exportu CzechTrade. „S radostí oceňujeme ty firmy, které dokážou čelit tvrdé konkurenci a během jednoho roku se jim podaří zvýšit objem exportu, některým z nich i několikanásobně,“ říká generální ředitel Ivan Jukl. „Slyšet o jejich exportních úspěších je o to důležitější právě nyní, v době složité hospodářské situace, kdy ještě více potřebují naši pomoc,“ dodává.

Posouzení exportérů přitom nezáleží na libovůli porotců, i když i oni mají svůj hlas. Hodnotícím kritériem exportérů je především index, který se vypočítá jako násobek meziročního růstu exportu a podílu exportu na obratu. Na základě získaných výsledků je určeno pořadí a společnosti jsou rozděleny do kategorií.

  • Našli jste v článku chybu?